Visar inlägg med etikett JagÄrNog. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett JagÄrNog. Visa alla inlägg

torsdag 10 juli 2025

🌼 En höst fylld av ord, drömmar och nya vägar

Ibland händer det där lilla magiska, det som får hjärtat att bulta lite extra och kinderna att le. Idag vill jag dela en sån stund med er.

Jag har nämligen fått antagningsbesked – och i höst väntar tre kurser på högskolan!

Ja, TRE! Det känns nästan overkligt att skriva det.

📚 Retorik – att skriva

📖 Böcker för barn och ungdom

🌱 Barn- och ungdomslitteratur (den sista går över två hela terminer)

Det här är ämnen jag verkligen brinner för – skrivandet, berättelserna, och att få utforska barns och ungas läsande värld. Det känns som att jag äntligen får ge ännu mer utrymme åt en del av mig som längtat efter att växa.

Jag vet att det inte alltid kommer bli lätt. Men jag känner mig modig nu. Tacksam. Och alldeles sprudlande nyfiken. För ibland är det faktiskt dags att våga följa den där inre rösten som viskar: "Det här är för dig."



Så hej hösten – jag är redo. 💛

Kram Nina

söndag 6 juli 2025

💫 Blogginlägg – Tacksamhetsglimt i vardagen

Ibland stannar man upp och undrar… händer det verkligen något fint i mitt liv?

Och så ser man sig omkring och inser – jo, det gör det.

Det har det faktiskt gjort hela tiden.

De senaste månaderna har gett mig nya möjligheter som jag är innerligt tacksam för.

Jag har fått chansen att arbeta med Lightspread och deras vackra produkter,

och jag har börjat utforska LiveGood – där naturens hälsa möter omtanke,

och FM:s underbara dofter som sprider glädje i vardagen.

Och tänk – det finns fortfarande så många produkter kvar att upptäcka! 🌿✨

En annan dröm som blivit verklighet är att jag har kommit in på

Linnéuniversitetets kurs i skrivande för barn – något jag länge önskat.

Jag har också fått nya fina bekantskaper längs vägen,

och jag ser med glädje på hur mina barn får ge sig ut på egna små äventyr i sommar.

📚 Jag har haft turen att få hem böcker från författare och förlag,

🐾 jag har mina älskade husdjur som ger så mycket kärlek,

❤️ och en man jag älskar – tillsammans med våra barn som är så omtänksamma och varma.

Jag ville bara lyfta det idag.

För ibland glömmer man att se de där ljuspunkterna –

men de finns där.

Och just idag känner jag mig tacksam. På riktigt.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

Bodygard

"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...