Visar inlägg med etikett unga vuxna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett unga vuxna. Visa alla inlägg

tisdag 24 oktober 2023

Super-Nova

"Super-Nova" av Callum Bloodworth, utgiven av Bonnier Carlsen förlag. Nova har precis tagit studenten, och ser fram emot sommaren och det nya jobbet. Hon ser också fram emot att få umgås med sin pojkvän och sin bästa vän, Laura. Men det blir inte så då pojkvännen plötsligt gör slut, och bästa vännen Laura åker till London för att jobba. Samtidigt blir Nova av med sommar jobbet, som hon sett fram emot. Det ser ut som att det blir den sämsta sommaren någonsin, men Laura har utmanat henne att hitta de där små guldkornen i vardagen. Med hjälp av en karta över Niversjö ska hon dokumentera de platser, med hjälp av stjärnor, där Nova upplever något speciellt. Nova sätter ut en annons på facebook där hon vill byta bort den värsta sommaren mot ett liv i färg. Den första som svarar är Leo, som jobbar extra på macken. Sedan exploderar sommaren till ett enda stort äventyr, där hon lär känna nya människor och upplever nya saker. Kanske hittar hon även kärleken?

Detta är den första boken jag läser av författaren och jag älskade verkligen den här boken. Den riktas till unga vuxna, men även jag, som lite äldre uppskattade den enormt. Den kan absolut läsas av alla möjliga åldrar. Vi får följa Nova under några spännande sommarveckor. Först ser allt ut att bli en väldigt trist sommar, men det utvecklas snabbt till ett spännande, och fängslande äventyr. Allt är underbart återgivet och välskrivet, med en stor portion humor, och boken bjuder på många skratt. Detta är en bok om svek, ensamhet, sorg, nystart, vänskap och kärlek. Det är också en bok som inger hopp och en tro på framtiden. Jag älskar de rappa kommentarerna mellan huvudpersonerna och skrattar högt emellan åt. Jag uppskattar också att författarna återger huvudpersonens känslor och tankar på ett väldigt fint sätt. Denna tänkvärda och mysiga boken rekomenderas starkt, ni får inte missa den. Älskar hur huvudpersonen knyter samman alla människor i slutet. Åh, vad jag vill läsa mer av författaren nu. Ett stort plus för det fina omslaget. Denna boken får ❤❤❤❤❤/5.

Mitt favorit ställe ur boken;

Femton

Jag är en kriminell kärlekshjälte

NÄR JAG HADE föreställt mig tiden efter studenten, hade jag mest sett dagar dränkta i skratt, cider och solnedgångar. Jag hade inte föreställt mig att jag skulle rycka ut till Flodsta för att hjälpa en okänd man som höll på att missa ett bröllop.

När jag fick syn på Mikael gick han fram och tillbaka på parkeringen. Andres sa att han, redan på håll, såg ut som en sådan som missade många saker. Jag sa inte emot.

Zara Larsson strömmade ut ur högtalarna när vi körde de sista metrarna mot macken och det plingade till i min telefon. Jag skrattade åt meddelandet från Laura. 

Jag hade skrivit till henne direkt efter att ha lagt på med Mikael. Berättat att jag var på väg tillbaka till macken, den här gången för att rädda ett giftermål och göra mitt andra byte. Hennes svar var skrivet i versaler.

Laura in London

JAG HAR REDAN BÖRJAT SKTIVA EN LÅT OM DETTA. BÅDE OM DITT KÄRLEKSUPPDRAG OCH HETA MEN SKITJOBBIGA KILLAR. JAG RINGER DIG SÅ FORT DEN ÄR KLAR. VAR BEREDD.

Andres såg misstänksamt på Mikael som gick mot oss med snabba steg när vi parkerade bilen. 

"Är det du som håller på att göra bort dig med ett bröllop?" frågade Andres och slog igen bildörren bakom sig. 

Mikaels skratt lät nervöst när han strök handen över Hawaiiskjortan.

"Är det du som är Nova?"

"Det är jag det", sa jag och nickade mot Andres. "Han är min livvakt."

Jag rundade motorhuven, sänkte rösten.

"Han lär ha jobbat för tungt kriminella tidigare."

"Jag hörde det där, Nova. Jag måste åka, men... Andres kollade mot macken där Leo höll upp dörren. "Du har telefonen, eller hur, Nova?" Och jag är tillbaka om en timme." 

Andres blängde på Leo, sedan på Mikael, innan han satte sig i bilen igen och började backa ut från parkeringen. Jag såg på Mikael och nickade mot bilen. 

"Så många kriminella angelägenheter, så lite tid..."

"Jag hörde det där också", ropade Andres, armen hängde ut genom fönstret, innan han körde där ifrån.

Baksidetext;

"JAG SKA DRABBAS AV VÄRLDEN. TILLÅTAS EXPLODERA I TUSEN OLIKA FÄRGER SAMTIDIGT."

Möt Nova. Dumpad direkt efter studenten. Snart vinkar hon dessutom av sin bästis Laura som ska leva livet i London. Kvar blir Nova med en karta över Niversjö, en påse guldstjärnor och uppdraget att göra det bästa av sommaren i Sveriges tråkigaste stad. 

Ungefär nu börjar Novas motatack på livet och en dag postar hon en annons.

Bytes: Världens sämsta sommar.

Sökes: Ett liv som fylls av färg.

Hon får svar från Leo som jobbar extra på bensinmacken. Tillsammans ger de sig ut på jakt efter soldränkta minnen, storslagna drömmar och sockervadd. Och för att kartlägga vilka de är i universums oändlighet. 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina

onsdag 30 augusti 2023

Det sista spåret

"Det sista spåret" av Alice Valentin, utgiven av Visto förlag. För ungdom och unga vuxna. Boken handlar om Emilia. Hon är sjutton år och har precis fått sommarlov. Hon är olyckligt kär, och bästa vännen har dessutom rest bort. Nästa termin är det sista året på gymnasiet. Hennes föräldrar berättar plötsligt att de tänker skilja sig. Något som gör att sommarlovet inte kan bli värre, är att mamman har hyrt ett hus nere i Åhus över sommaren. Hon vill att Emilia ska följa med. Pappan ska arbeta över sommaren, och flytta ur sina saker i lugn och ro, medan mamman och Emilia åker bort. Väl framme i huset  i Åhus hittar Emilia av en slump en gammal dagbok, som är skriven av någon med initialerna I.V. Vem är denna unga kvinna? Emilia kan inte låta bli att läsa hennes dagbok, och den utvecklas snart till en romantisk kärlekshistoria. Efter att dagboksberättaren skrivit att hon ska träffa en viss kille, tar dagboken plötsligt slut. Emilias magkänsla gör att hon tror att det hänt den unga kvinnan något. Emilia vill veta vad som hände den där gången för länge sedan. Hennes efterforskningar gör  att även Emilia finner kärleken.

Detta är författarens debutroman och en berättelse för unga vuxna. Dock tyckte jag som lite äldre att den var både bra och underhållande. Det fina bokomslaget, och den spännande inledningen, gjorde att jag inte kunde släppa boken ifrån mig. En riktig bladvändare. Jag gillar hur författaren lyckas förmedla hur det känns att vara ung, och olyckligt kär, samt hur det kan vara att känna sig osäker inför framtiden. Många unga människor kan nog relatera till den känslan. Huvudpersonens tankar och känslor känns realistiska och äkta. Sedan är historien otroligt fin, spännande och välskriven. Här vävs framtiden ihop med det förflutna på ett bra sätt, samtidigt som inte bara ett, utan två mysterium bakas in i historien. Boken innehåller en lagom dos av spänning, kärlek och en gnutta allvar. Miljöbeskrivningarna är magiska, och gör att man gärna skulle vilja åka till Åhus, och jag blir jättesugen på att se Stenshuvud som jag inte besökt någon gång. Boken är väl läsvärd och får av mig ❤❤❤❤❤/5.

Mitt favoritställe ur boken;

5

Nästa morgon väckte mamma mig tidigt och vi drog ut till Stenshuvud. Vi klev in i en riktig sagoskog  med stenar som såg ut som förstenade troll och vackra träd med spretande grenar. En del hade fallit till marken och blivit liggande där aldeles orörda. Här var allt som det var, inte det minsta tillrättalagt. Jag trivdes i det. Fåglarna sjöng och insekter surrade i vinden. Luften var kvav och svetten låg som en hinna på varenda centimeter av kroppen.

Vi tog oss med viss ansträngning upp på högsta toppen. Jag insåg att jag måste göra något åt min kondition när det tog typ tio minuter att återfå normal andning. Väl uppe när svimningskänslorna lagt sig, tittade jag ut över skogen och havet. Vinden fladdrade i håret och jag svajade till när jag blickade mer mot den brantaste sidan. Vågorna som ser så höga ut från stranden, såg bara ut som små krusningar härifrån. 

Jag tänkte på I.V. När jag spanade ut över vidderna. Tänk att hon också hade varit precis här, på denna plats. Det var verkligen lika vackert som hon beskrev det i sin dagbok. Jag slogs av hur liten jag var, så obetydligt liten jämfört med världen. Jag tänkte på hur många som gått upp och ner för det här berget före mig och som kommer att göra det efter mig. Människans tid är verkligen begränsad men berget kommer att stå här för evigt. Jag drabbades plötsligt av en stress inför framtiden som jag inte kännt så här stark förut. 

Vad ska jag bli när jag blir stor? Ska jag plugga när jag går ut gymnasiet eller börja jobba direkt. I så fall med vad? Jag hade hela tiden tänkt att jag kommer komma fram till det sedan. Ju närmare studenten jag kom desto mer började jag tvivla på det. Alla andra visste redan att de skulle ut och resa eller börja plugga till sjuksköterskor, jurister eller idrottslärare. Jag hade ingen aning. 

Baksidestext;

Olyckligt kär, lämnad av sin bästa vän och med föräldrar som ska skilja sig blir sjuttonåringa Emilia tvungen att följa med sin mamma till ett strandhus i Åhus hela sommaren.

En upphittad dagbok skriven av en ung tjej, en kärlekshistoria som tar sin början bland sidorna men som får ett abrupt slut, väcker både en dålig magkänsla och en lust att ta reda på mer. 

Det blir en sommar där Emilias grävande i det förflutna får allvarliga konsekvenser, hon möter sina rädslor och konfroteras med familjeproblem. Men hon finner också oväntad styrka och hopp om ny kärlek, när en gnista tänds från oväntat håll. 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

fredag 14 juli 2023

Sättet du älskar

"Sättet du älskar" av Sherine Calloway, utgiven av Visto förlag. Den här boken handlar om Laura från Chicago. Hon har ett fantastiskt liv att se fram emot. Hon ska bli konstnär, och är tillsammans med sin atletiska pojkvän, Chris. Båda bor i Chicago, och de har bestämt att de ska flytta ihop så fort det går. Alla deras planer går i kras då Lauras föräldrar plötsligt bestämmer att de ska flytta till Malmö i Sverige. Det står dessutom snabbt klart för Laura att det inte kan bli aktuellt med ett långdistans förhållande. I Sverige ska Laura börja i en ny skola. Hon får snabbt nya vänner, och vi får följa hennes nya liv. Vi får följa med på fester, till skolan, shopping och mycket annat som tillhör Lauras nya liv i Sverige. Hon blir ganska snabbt förälskad i en kille med bruna ögon, men vem är han egentligen? Och varför undviker han henne? Och det där gänget som glider runt på gatorna i stan. Vad är de ute efter? Allt ställs på sin spets en sen januari kväll.

Detta är en fin bok om, att få en nystart i livet. Men boken belyser också svåra frågor som rasism och fördommar. Vi får följa Lauras liv på ett bra och realistiskt sätt och jag gillar författarens amerikanska sätt att skriva. Det känns som det är huvudpersonen i boken som skriver sin berättelse. Rasismen och fördommarna finns såklart även här i Sverige, men ändå känns det som om huvudpersonen trivs väldigt bra trots allt. Det känns som hon finner sig väl till rätta i allt det nya. Laura får t ex snabbt nya kompisar och dras med in i kompisgänget. Hon blir medbjuden på fester och ett stort pluss är den nya vännen Eva och den nyväckta kärleken till Simon. Det är svårt att veta vart han står. Han växlar mellan att vara både kall och varm. Ja, jag tycker att det är en fin bok om en flickas väg in i vuxenlivet med allt det innebär, och hennes funderingar om livet i stort. Denna fina bok får ❤️❤️❤️❤️❤️/5. 

Mitt favoritställe ur boken;

Kapitel 10

Kristian bor lite längre ifrån skolan så vi är tvugna att ta bussen för att komma dit. Klockan är strax midnatt och Eva och jag står utanför den stora trädörren till Kristians hus. Det spelas hög musik och vi kan höra högt prat inifrån när vi ringer på dörrklockan. 
"Kom in!", ropas det men vi står kvar. 
Kristian öppnar dörren omedelbart och hälsar oss välkomna med ett stort leende. Han är ganska fin med sitt lockiga hasselnötsbruna hår, sina mörkgröna ögon och de tydliga smilgroparna som visar upp sig på varje kind när han ler.

Ögonen är spegelblanka, han är redan full och han tar några vingliga steg bakåt samtidigt som han gestikulerar åt oss att komma in. Huset är enormt och den långa ljusa hallen ser ut att ha översvämmas med vad som ser ut som hundratals skor. Bestie Boys spelas på stereon när Eva och jag tar på oss skorna och försiktigt placerar dem ovanpå högen i förhoppning om att vi lättare ska kunna hitta dem i slutet av natten. 

Kristian leder Eva och mig in i vardagsrummet, där är redan massor av folk som antingen sitter i den stora skinnsoffan eller står runt i det stora rummet och småpratar. Han förklarar att vi kan ta för oss av vad som än ligger på köksön. Vi vinkar hej till alla människor vi passerar. När vi kommer fram till köksdelen lämnar jag över flaskan med vitt vin till Kristian.

"Tack mina damer, vad omtänksamt. Jag ställer den i kylen. Ok?" säger han och ger oss båda varsin iskall Hooch innan han ber oss njuta av festen och lämnar för att ta emot nästa ankommande gäster. 

"Han verkar trevlig", säger jag meningsfullt och vänder mig mot Eva. 

"Ja, det är han. Han är verkligen söt." Hon rodnar och börjar skratta.

Hon har åtminstone några alternativ om saker och ting med Max inte går som planerat. Eva berättar att Kristians föräldrar reser mycket och ofta lämnar Kristian och hans lillasyster Frida ensamma hemma. Tydligen är Fridas och Kristians föräldrar i London över helgen och har låtit dem ha en fest med sina närmaste vänner. Jag skulle dock inte beskriva den här festen som liten, det måste vara minst trettio personer här och jag kan inte låta bli att hur mamma och Daniel hade reagerat om jag hade ordnat en fest som denna hos oss. Jag skakar på huvudet, tanken att behöva förklara röran för dem dagen efter säger sig självt och jag inser att min grej att gå på fester istället gör att hålla dem.  

Baksidestext;

Laura är en smart och självständig tjej med skin på näsan och hon vet precis vad hon vill. Hon ska bli konstnär och planerar ett fantastiskt liv i Chicago med sin atletiske pojkvän Chris. En dag, utan förvarning, sätts hennes värld i gungning. Lauras mamma och styvpappa meddelar att de ska sälja huset i Chicago och att hela familjen ska flytta till Sverige, till en stad som heter Malmö.

Nu måste Laura försöka hitta pusselbitarna som ska leda henne tillbaka till livet i storstaden och till konsten. Men det visar sig bli svårare än hon någonsin kunnat föreställa sig. Vem är den mystiska killen med de bruna ögonen? Och vad vill det där gänget som glider runt på stan med hotfull uppsyn? 

Lauras liv blir aldrig detsamma igen. Kommer hon välja att gå tillbaka till livet innan eller har hon äntligen hittat hem? 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

lördag 27 augusti 2022

Efter det som hände

"Efter det som hände" av Åsa Ringdahl, utgiven av Hoi förlag. Detta är del två i en triologi om hockeykillarna Johan, Simon och Lukas och några andra ungdomar. Jag har läst första boken, och gillade den mycket. Detta är en bok för unga vuxna. I första boken fick vi följa Johan och Malin. I denna boken får vi följa med Simon och Jennys perspektiv. Det är sista året på gymnasiet. Johan och Lukas är ovänner och när Simons flickvän Amanda vill ta en paus, känner sig Simon ensammare än någonsin. Varför kan inget vara som förut? Simon saknar söndagarna med tv-spel och pizza med grabbarna. En dag träffar han Jenny som han varit kompis med sedan han var liten. Hon följer med hem på en fika och en pratstund. Men något händer, som gör det svårt att fortsätta vara kompisar, speciellt som ingen av dem vågar prata med den andra. Vem ska ta det första steget? Ska de komma över det som hände och bli vänner igen? Eller ska deras förhållande bli något mer?

Det är tydligt att det sätts hård press på ungdomarna idag. Hockeykillarna tränar hårt flera dar i veckan och ska samtidigt sköta skolan. De har även match vissa helger. Jag blir rätt imponerad av deras flit. Man får följa ungdomarnas vardag och tankar och känslor på ett både fint och realistiskt och trovärdigt sätt. Ungdomarna funderar mycket över sina framtidsdrömmar och fortsatta studier, samt deras kompisrelationer och kärleksförhållande. Tillvaron är inte helt enkel och rosaskimrande, utan de har ganska mycket problem. Både med sig själva och i relationerna till andra. De har också hemligheter. Och att de skjuter över sina problem på framtiden ställer också till en hel del bekymmer och missförstånd. Allting vävs ihop på ett skickligt sätt av författaren. Boken känns lättläst och jag tyckte boken tog slut aldeles för fort. Jag ville gärna läsa mer. Jag tror det är bäst att jag hugger tag i nästa del i serien, för jag vill veta hur det går i fortsättningen. Boken får ❤❤❤❤❤/5.

Mitt favorit ställe ur boken;

"OCH DÄR SYNS Vega tydligt. Den ligger i Lyran och är en av de mest ljusstarka stjärnor vi har på norra stjärnhimlen. Den mest ljusstarka stjärnan vi känner till heter R136ai och är en blå hyperjätte som ligger i Stora magellanska molnet. Den lyser åtta komma sju gånger så starkt som solen. Det finns ett Lilla marockanska molnet också, men båda syns bara från södra halvklotet. Den mest ljusstarka stjärna vi kan se här på norra halvklotet, förutom solen, är Sirius. Den är där."

Fanny lyssnade, tittade och försökte hitta de stjärnor, planeter och galaxer som Andreas pekade ut. Att man såg så mycket från jorden. Det hade hon inte haft en aning om. Stjärnkartan i mobilen var till stor hjälp. Orion hade hon känt igen utan kartan. Stora Björn lika så. Däremot hade hon trott att Polstjärnan varit en helt annan stjärna än den Andreas pekat ut. 

Andreas fortsatte att berätta om den norra stjärnhimlen och Fanny ångrade inte att hon följt med Caroline hit. Hon hade aldrig känt någon dragning mot rymden, men ikväll hade en helt ny värld öppnat upp sig. Han berättade inte bara vad de olika stjärnorna och stjärnbilderna hette, utan också var det var för typer, hur gamla de var och en massa annat. Om det inte varit så mörkt hade hon tagit anteckningar. Det var också något lugnande med att titta på en stjärnklar himmel mitt ute på sjön. Det gav perspektiv och gjorde det lättare att se även andra saker från ett annat håll.

De var en ganska stor skara som samlats ute på Storsjöns is. Ljuset från stan tog bort en del av vad de kunde se, men sjön var en plats alla kunde ta sig till en helt vanlig vardagkväll ocv även om Andreas poängterat att de bara kunde se en bråkdel av allt som fanns där ute, var hon helt betagen. Vilken fascinerande värld det var där ute, utanför deras egen. Det var nästan så att hon blev sugen på att studera astronomi istället för matematik.

Men bara nästan. 

Från baksidan;

Det blev alldeles stilla. Ingen rörde sig. Ingen sa något. Det var Simon som pratade först. "Herregud Fanny", sa han och hon kunde inte lista ut om han menade något bra eller dåligt.

Simon och Fanny har varit vänner hela livet, men sista året i gymnasiet blir allting så komplicerat. Det enda de skulle göra den där eftermiddagen hemma hos Simon var att prata problem och fika. Istället går inget som planerat och när de har sex förändras allt. Istället för att prata om det växer avståndet mellan dem. Kan de hitta tillbaka till varandra eller är allt förstört?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

Läs också recensionen av "Det handlar om oss" här

onsdag 24 augusti 2022

Det handlar om oss

"Det handlar om oss" av Åsa Ringdahl, utgiven av Hoi förlag. Detta är författarens debutroman. I den här romanen för unga vuxna får vi följa Johan och Malin. Johan har allt. Han är populär och spås att ha en framgångsrik hokeykarriär. Han har tänkt att satsa på sin hokeykarriär, men det var innan han träffade Malin vill säga. Desvärre är hon hästintresserad och det är det värsta slags människor han vet. Men varje gång de möts kan han inte låta bli att dras till henne trots allt. Hästtjej eller ej. Hon är ju så söt. Malin är också tveksam till Johan. Tjejerna flockas runt honom och han verkar bara strula runt. Är alla rykten runt Johan sanna? Malin har inte så bra erfarenheter av hockeykillar sedan förut. Malin satsar hårt på en karriär som dressyr ryttare och siktar på SM. Vännerna runtomkring gör allt för att hålla isär Johan och Malin. Ska de ändå lyckas med sitt förhållande? När Malins före detta, Filip, dyker upp ställs allt på sin spets.

Jag tyckte att denna debut var otroligt bra! Texten är medryckande och har ett driv som gör att man bara vill fortsätta att läsa. Jag fastnade hårt för denna boken. "Det handlar om oss", handlar om två ungdomar som är väldigt drivna och satsar hårt på en framtida karriär. Samtidigt som de ska sköta skolan och reda ut kompisrelationer och kärleks förhållande. När ska de hinna träffas? De kommer fram till en plan, som fungerar för dem båda. Jag blir imponerad på båda ungdomarna. Vi får följa både Johan och Malin i deras tankar och känslor, och hur deras kärlek och förhållande utvecklas. Det är svårt att inte låta bli att tro på kamraterna ryktesspridning vilket gör att de tvivlar på varandra. Det är sorgligt att ungdomar beter sig så mot varandra. De andra är så elaka och man blir lite irriterad på att de bara fortsätter. Det är nog inte så ovanligt vilket gör att handlingen är trovärdig. Boken är fin, romantisk och väldigt mysig. Boken får ❤❤❤❤❤/5.

Mitt favorit ställe ur boken;

Du ser ut som om du har haft en bra dag", sa mamma när Malin kom in i köket strax efter klockan åtta på kvällen. 

Pappa diskade och tvillingarna sov.

"Mycket bra", sa Malin. 

"Gick träningen för Kicki bra?" frågade pappa.

"Mycket bra. Jag och Bruno är redo för helgen."

"Vad roligt", sa pappa. "Är det säkert att det går bra utan oss?"

"Ebbas föräldrar är med, så det är lugnt", sa hon. Det gick inte att hålla det inne länge. Malin bubblade över av iver att få berätta. "Jag har varit hos Johan."

"Johan?" sa pappa.

"Min pojkvän Johan."

Att säga det högt kändes overkligt. 

"Har du pojkvän?" frågade mamma.

"Sedan när då?" frågade pappa.

"Sedan igår. Det gick rätt så fort." 

"Det kan man säga", sa mamma. "Berätta."

Och Malin berättade. Om biljetten hon fått, hur han följt henne hem efter matchen. Att han ringt i morse och mött henne vid bussen efter stallet. Att han lagat middag åt dem och att de fikat tillsammans innan han följt henne till bussen när hon skulle åka hem. 

Det hade varit en av de bästa utanför-stallet-dagarna i hela hennes liv.

"Du får ta hit honom någon dag så vi får träffa honom", sa mamma.

"Det kanske dröjer. Han spelar hockey i ÖIK:s A-lag och har alltid träning och match."

Mamma och pappas tittade på henne. 

"Vad roligt, gumman", sa pappan. "Hur gammal är han?"

"Som jag. Han är jätte bra på hockey. Går på hokeygymnasium och är från Sandviken". 

"Trevligt", sa pappa. "Ta hit honom när det passar."

"Det ska jag. Men nu måste jag göra klart inlämningen till i morgon."

Hon studsade ut från köket, tog trappan upp i rekordfart, slängde sig ner vid skrivbordet och släppte ut den lättaste suck hon någonsin suckat. Hon öppnade locket på datorn bara för att stänga det.

Från baksidan;

"Hästar och hockey verkar gå bra ihop. Tar lika mycket tid båda två".

Utåt sett verkar Johan ha allt, han är snygg, populär och spås en lysande framtid som hockeyspelare. Men verkligheten är inte så perfekt som den ser ut. Och att hästar och hockey skulle gå bra ihop håller han inte med om. Han gillar verkligen inte hästtjejer.

För Malin innebär flytten till Östersund att hon kan fortsätta träna och tävla sin häst med siktet inställt på SM i dressyr och lämna allt vad hockeykillar. 

När Johan och Malin träffas händer det omöjliga. De faller för varandra. Men kan man verkligen förändra sin uppfattning om någon, särskilt när personer i ens omgivning gör allt för att hålla den vid liv?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Ninni

Bodygard

"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...