Visar inlägg med etikett Sommarlov. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sommarlov. Visa alla inlägg

fredag 13 juni 2025

Sommarlovets första andetag ☀️🍃

Det är något magiskt med just den här tiden på året. När skolväskor läggs åt sidan, läxor ersätts av lek, och barnens skratt fyller luften som fågelsång i juni.

Idag tog Samantha, Angelique och William sitt första riktiga andetag av sommarlovet – och med det kom en stilla känsla av frihet som smittade av sig på hela hemmet.

Vi åt frukost utan stress. Ingen hade bråttom. Inga skor som skulle letas, inga matsäckar att packa. Bara vi. Och solen som letade sig in genom fönstret, som om den visste att det här var en speciell morgon.

Jag såg på dem när de sprang ut i trädgården – barfota, skrattande, som om världen låg för deras fötter. Och kanske gör den det. För sommarlov är mer än bara en paus från skolan. Det är en påminnelse om att barndomen är här och nu. Full av ögonblick som inte går att planera, men som ändå blir oförglömliga.

Vi har inga stora planer ännu. Kanske blir det en spontan glassutflykt, kanske en regnig eftermiddag med film och popcorn. Det spelar ingen roll. Det viktiga är att vi får vara tillsammans – i lugnet, i buset, i det lilla.

Och mitt i allt detta känner jag en sån tacksamhet. För deras skratt. Deras nyfikenhet. Deras sätt att påminna mig om att livet är nu.

Här börjar vår sommar. Och jag ser så mycket fram emot att fylla den med minnen. 💛🌼


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

tisdag 10 juni 2025

En lättnadens suck och sommarens första steg ☀️💖

Efter flera månader av oro kan jag äntligen känna hur en tung börda lyfts från mina axlar. Nu är det dags att släppa taget, andas ut och njuta av sommaren som äntligen är här – tillsammans med barnens efterlängtade sommarlov. 🍦🌸

På fredag är det skolavslutning och avslutningskläderna hänger prydligt redo att kläs på mina älskade barn, som längtar efter ledighet och äventyr.

👨‍🎓 William har avslutat nian och står nu inför spännande gymnasieval och nya utmaningar.

👧 Angelique tar steget in i högstadiet, en tid av förändring och upptäckter.

🧒 Samantha kämpar vidare i trean och får gå om ett år för att komma ikapp i sin egen takt. Men det är okej, för hon är ändå världens finaste tjej – modig, stark och älskad precis som hon är. 💕

Min största önskan nu är att de alla får en sommar fylld av solsken, skratt och massor av glass 🍓🍨 – att de får skapa minnen som värmer långt in i hösten.

Att få släppa oron och bara finnas där för dem, stöttande och full av kärlek, känns som den bästa gåvan jag kan få just nu. ❤️


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

Bodygard

"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...