I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om veckan som varit, fler förslag hos ElisaMatilda.
Ja, den här veckan har inte varit rolig precis. Vi har legat sjuka hela familjen, både barnen och vi vuxna. Själv blev jag sjuk redan förra veckan så smått, men blev sämre denna veckan.
Vi har både haft förkylning, med feber och hosta, samt dåliga magar. Jobbigt med hostan som inte vill släppa. Ingen hostmedicin hjälper eller lindrar.
Det är svårt att sova när man hostar på nätterna och är supertrött just nu. Så fort man slumrar en liten stund, vaknar man ganska fort igen. Förra våren när jag var så här sjuk, hostade jag i sex veckor i sträck. Det hoppas jag att jag slipper denna gången. För det var väldigt jobbigt. Just nu längtar jag efter värme och sol, för jag har blivit så frusen av mig.
Det positiva i veckan är att jag fick lite mysig bokpost i alla fall. Senare idag ska jag laga fläskfilé med dragonsås och råstekt potatis till middag. Samt ska jag försöka städa lite inför helgen.
Några av de trevliga böcker som
kom i veckan❤️
1.Hur ser en vecka ut visuellt när du tänker på den?
Svar; grå, men blir ljusare ju närmare helgen. Älskar när man bara kan koppla av ingen skola och inga möten eller tider att passa.
2. I vilken ordning sätter du på dig kläder?
Svar; Uppifrån och ner.
3. Vad packar du för mycket av vid en kortare resa?
Svar; Jag brukar packa lagom. Är inte ute och reser så ofta heller.
4. Hur ser din tvättstugerutin ut?
Svar; Tvättar någon maskin varje dag.
5. Hur ser dina bokhyllor ut?
Svar; Vissa är i ordning med böcker och någon är i oordning just nu. Jag tänker fixa i ordning dem så jag får plats med mina recenserade böcker lite bättre. Jag vill att de böcker jag läst av samma författare ska stå tillsammans t ex.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Nina