Nu är det äntligen varmt och skönt. Vi njuter av den härliga värmen. Äntligen är det sommar. Det har också kommit lite nya böcker idag.
"En kvinnas guide till lycka och framgång"
Av
Sophie Irwing
"Självporträtt"
Av
Louise Körning
Nu är det äntligen varmt och skönt. Vi njuter av den härliga värmen. Äntligen är det sommar. Det har också kommit lite nya böcker idag.
"En kvinnas guide till lycka och framgång"
Av
Sophie Irwing
"Självporträtt"
Av
Louise Körning
Idag fick jag fyra stycken nya böcker i brevlådan. Tre recensions ex och en bokvinst. I det ena bokpaketet fick jag en ljuvlig påse med solrosfrön. Perfekt när man inte bara gillar att läsa, utan plantera också. Det ser ut som om jag får mysig och spännande lässtunder framöver.
Idag kom några bokpaket i brevlådan. De innehöll flera fina böcker. Dessutom fick jag en fin tygkasse med boken "Under stjärnorna i Paris" från lb förlag. Jag vill också visa vad som följde med bokboxen från lavenderlit förlag som jag fick här om dagen.
☆ En otroligt vacker bok av Holly Martin-Huset i det blommande trädet
☆bokmärken
☆anteckningsbok
☆fin tejp
☆Ett häfte med shopping lista
Bokboxen innehåller så mycket fint och boken "Huset i det blommande trädet" är verkligen underbar!
Det kom ett mysigt paket från skimra.nu förlag innan jul. Det innehöll så mycket fint. Del två av Älvaliv ser jag fram emot att läsa nu under julledigheten.
Paketet innehåller;
☆Jonnas bok del 2 i Älvaliv serien
☆Rökelsestickor
☆Doftbalm
☆Läppbalsam med apelsin och ingefära
☆Läppbalsam med grape och Grönmynta
☆Bokmärke
Tack Skimra.nu förlag
för allt fint!
Kram Nina
Igår provade jag att göra skumtomte fudge. Jag har sett recept på Internet. Och blev så sugen på att prova, då jag älskar att prova på nya rätter att laga. De verkar bli väldigt omtyckta här hemma i alla fall.
Denna vecka har gått galet fort, och har varit riktigt jobbig. Jag har känt mig väldigt stressad faktiskt. Jag vet inte om kylan gör min värk ännu värre för utan värktabletter kan jag inte ens somna. Jag försöker ta så lite värktabletter som möjligt, men när man inte ens kan somna, vad gör man?
Idag lämnade brevbäraren lite trevliga bokpaket. Tusen tack för rec ex!
Tre böcker av Kai Bruno
"Silverhjärta"
"Den blå safiren"
Samt "Minnenas skuggor"
Av
Cecilia Poulsen
Av
Hanna Westlen
2 dl socker
50 g smör
1 dl grädde
100 g skumtomtar
100 g vit choklad
Blanda allt utom den vita chokladen i en gryta och koka till en jämn smet. Tillsätt den vita chokladen. Stjälp upp i en form och ställ kallt i 2 timmar. Klart!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Nina
I går tittade jag och min man på idolfinalen, så jag passade på att sticka en varm och go mössa åt mig själv. Den blev klar på en kväll. Väldigt lättstickad. Detta var för övrigt ett av mina stickprojekt jag hade för i höst. Jag är glad att den blev så fin. Ni vet väl att hemma stickat är årets julklapp? Mönstret hittade jag i "Sticka till dig själv" av Stina Tiselius, utgiven av Ordalaget bokförlag.
Sedan trillade det in tre nya böcker i brevlådan också. Alla tre verkar jätte bra.
"Vackra vita lögner"
Av
Lovisa Wistrand
Tre mysiga bokpaket låg det i postlådan idag. Det passade bra då jag känner mig lite nere. Är just nu nere i en tung och tråkigperiod. Små deppigt för det mesta. Jag sover dåligt och har mycket värk som gör sömnsvårigheterna större. Ekonomin är skral dessutom, vilket bidrar till oron. Saknar även min mamma som varit här och hälsat på en vecka och även Rickard som åkt hem nu. Min dotter Izabella har precis flyttat hemifrån, vilket är bra, men saknar henne enormt. Något som ändå är bra är att vi är klara med köket nu och det är så fint. Vår hyresvärd tyckte köket såg välkomnande ut, så han verkar vara nöjd med vårt (mest Tonys) arbete.
"Den rosa stadens hemligheter"
Av
Alka Joshi
"Upplöst"
Av
Sara Blaedel
Och
Mads Peder Nordbo
I dag är det en mörk, gråmulen och regnig höstdag. Den blev lite ljusare då det låg sex fina och spännande bokpaket i brevlådan. Min son Rickard är här och hälsar på, så han fick hjälpa mig att öppna några av paketen. Gissa om jag är glad och tacksam? Det ser ut som bokhögen bjuder på både spänning och kärlek.
I dag kom min bokvinst "Hannas Sweet Deli" av Kristina Ahlstöm. Jag blev så glad för den. Den har väldigt vackert bokomslag. Sedan kom även två recensionsa ex "Ormens år" och "Kickstarta ditt skrivande". Det verkar vara tre jättefina böcker.
"Hannas Sweet Deli"
Av
Kristina Ahlstöm
"Ormens år"
Av
Ulrika Ewerman
Idag fick jag två bokpaket med posten. Ett från Wahlström och Widstrand och ett ifrån Lava förlag. Båda ser väldigt spännande ut.
"Välkommen till Evigheten"
Av
Camilla Grebe
Av
Ulla Nisser
Ha en fortsatt trevlig fredag!
Kramizar Nina
"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...