Visar inlägg med etikett odling. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett odling. Visa alla inlägg

söndag 10 mars 2019

Sköna söndag

I tisdags var jag i skolan vilket va jätte kul som vanligt. Jag tycker jätte mycket om Sabina min lärare. Jag åkte taxi första gången. Blev lite ledsen när jag skulle hem. Jag fick vänta i en timme i kylan och det snöade. Hade så ont i min fot när jag kom hem. Men jag fick i alla fall lite tyger jag hittat billigt på Facebook. Jag tog fram min symaskin och sydde var sin mössa till mina minsta flickor. Inte jätte snygga. Jag måste få tag på ett bättre mönster.
Jag har hittade en författare på Instagram och jag har velat läsa hennes böcker jätte länge. Så kontaktade henne och köpte ganska billigt alla hennes fem böcker på pocket. Camilla Davidssons böcker verkar så bra. Ska bli roligt att läsa dem. 

På onsdagen var jag också i skolan. Taxin funkade mycket bättre. Så slapp vänta. 
Jag fick lite böcker jag beställt på rea bl a. Jag brukar beställa på bokplus. Och genom att beställa genom refunder får jag i slutändan tillbaka pengar dessutom. Toppen tycker jag. 
 
Annika Estassys böcker har jag inte läst förut. 
Böcker på rea 
Den här har jag kollat på flera gånger och den hade verkligen jätte fina mönster och underbara bilder. Namnen på hennes mönster är tagna efter olika karaktärer i filmer hon gillar. 
Outlander serien hittade jag på Netflix. När jag såg det första avsnittet var jag fast. Samlar på böckerna då och då tills jag får hela serien. Har ni inte sett den så gör det. Så spännande. Eller läs boken. 
Sara Bäckmos fjärde bok. Jag följer henne både på Youtube, Facebook och på Instagram. Så duktig och hennes böcker är verkligen så fina. Vackra bilder och fina texter. 
Den här fina boken kom i fredags. Jag lyssnar på den som ljudbok och kommer recensera den på bloggen inom kort. 
Tyvärr har det kommit mer snö under veckan och våren ser ut att vara långt långt borta. 

Under tiden har min lilla odlig kommit en liten bit på väg. Jag hittade frön på gul busktomat och en röd chili på Ica. Så jag hoppas de överlever våra fyrfota vänners framfart. De bryr sej nämligen inte om de kliver i mina växter och odlingar. De river gärna ner dem för att få plats i fönstren. 
Jag bakade kärleksmums till melodifestivalen. Tyvärr vann inte min favorit, men det är som vanligt. Jag gillade Norrsken med Jon Henrik Fjällgren. Jag får alltid gåshud när han sjunger. Det fick jag även av Anna Bergendals låt, aches to aches. 
Jag mådde inte så bra när Samantha väckte mig klockan 7 i morse. Mår lite små illa, så hoppas jag inte får magsjuka. Solen skiner i alla fall. Alltid något. Hoppas piggna till under dagen så jag kan förbereda inför skola och en ny vecka. Ska försöka njuta av en lugn och skön söndag innan veckan drar igång. 

Ha en fin dag kram Nina








Bodygard

"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...