Visar inlägg med etikett Jure förlag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jure förlag. Visa alla inlägg

tisdag 9 juli 2019

Östermalm-Rivieran tur och retur

"Östermalm-Rivieran tur och retur", är en feelgood deckare skriven av Helene Sjöman. Utgiven av Jure förlag. Det är författarens debutroman och den här boken tyckte jag var jätte kul att läsa. Jag gillade verkligen huvudpersonen. Jag tyckte hon var gullig mot sina nära och kära. Intrigen var spännande och hållbar. Man får följa med huvudpersonen både på trevliga dejter och när hon letar lägenhet på Östermalm. Man får också följa med henne till Nice i Frankrike. Det utspelar sig under tre intensiva veckor. Hon hinner även att shoppa och umgås med familj och vänner. Den här debutromanen kan jag verkligen rekommendera och ger den högsta betyg.
Boken handlar om juristen Paula. Efter att hennes pojkvän gjort slut bor hon hos sina föräldrar. När hon går på lägenhets visning, så lägger hon märke till en kille som brukar gå på samma visningar som hon. Samtidigt träffar hon en annan man som är gift. Paula dansar folkdans på fritiden och där har hon också träffat Einar. De blev vänner när det blivit slut med respektive. Einar vill gärna få sin fru tillbaka. Efter att ha sprungit på varandra på flera visningar, kommer killen hon lagt märke till fram och presenterar sig. Så hittar hon lägenheten hon gärna vill ha och lägger bud på den. Samtidigt börjar hon även träffa Didrik från visningarna. Hon har trevligt med båda männen på dejterna. Så får hon syn på Lorenz, den mannen som är gift, med en kvinna. Hon tror det är hans fru. Medan man gör om Paulas nya lägenhet till en tvåa, åker Paula till sina föräldrar i Nice en vecka. De har en lägenhet där nere som de ofta åker till. Där tillbringar Paula några härliga dagar. Under en middag läser man ändå något tråkigt i tidningen. Man har hittat en kvinna mördad. Paula känner igen kvinnan som Lorenz fru. Hon får också veta en detalj som inte står i tidningen. Väl hemma får hon veta vem den mördade kvinnan egentligen är. Det hemska är att hon tror hon vet vem mördaren är...
Ja hur går de för Paula?
Det ska jag inte avslöja, så det får du läsa själv. Så spännande.
Ha en fin dag
Kram Nina ❤️

Bodygard

"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...