fredag 13 mars 2020

Fem en fredag v 11-Hamstring

Här skiner solen från en klar blå himmel och snön som vi fick för några dagar sedan har försvunnit. Så här såg det ut förra veckan i rastgården då hundarna var ute och lekte :-)Snön är nu borta! Så skönt tycker jag. Det ser ut som om det ska vara plus grader dagtid fram över.

Jag tänkte hänga på ElisaMatildas fem en fredag som handlar om hamstring. Med anledning av Corona har i alla fall jag börjat fundera på vad man skulle kunna bli tvungen att ha hemma med anledningen om man skulle bli tvungen att sättas i karantän. Det oroar mig lite det här viruset, då en av våra familjemedlemmar har astma. Sen är jag bekymrad för våra nära och kära som är lite äldre, eller är sjuka på annat sätt. De finns b la där viruset har fått stor spridning. Stockholm, Malmö och Göteborg.  Jag hoppas att myndigheterna vet vad man gör.
1. Vad är något du alltid ser till att ha hemma?
Olika hygien artiklar och mjöl, ris, pasta o s v. Ibland tar vi hem torrmjölk och en del konserver. Pulver soppor kan man göra mycket med också. Mat till djuren är ett måste.
2. Vad behöver du fylla på med i skafferiet?
Vi behöver fylla på med lite av varje. Nu börjar vissa saker ta slut t ex konserver.
3. Har du gjort några extra inköp med anledning av coronaviruset?
Nej inget speciellt.
4. Hur handlar du vanligt vis din mat?
Vi brukar handla saker som är billigt då vi behöver en större mängd eftersom vi är så många.
5. Vilken vara är oersättlig om den skulle vara slut?
Toapapper vill jag inte vara utan.
Ha en fin dag!
kram Nina
Fler fem en fredag här


11 kommentarer:

  1. Bra svar där! Jag bor ju ensam nuförtiden men jag försöker ändå att handla billigt, för pensionen är inte hög precis snarare tvärtom. Och börsen sjunker, så det knaprar på sparandet ordentligt.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. nej, vi slutade hamstra när ungarna flyttade hemifrån, vi överlever nog, nu när vi bara är två, passar vi på köpa bra mat billigt med kort datum.

    SvaraRadera
  3. Mrs Calloway; har inte handlat extra med anledningen av viruset. det går inte åt så mycket sedan barnen lämnade hemmet. vi avvaktar

    SvaraRadera
  4. Hej, fick förstora upp ditt foto för jag såg inte riktigt vad det föreställde, är hundarna nästan på varandra och hoppar? I Fredriksberg har vi ingen snö kvar förutom i slalombacken där dom kämpar på! Jag håller med dig, toapapper är viktigare än mycket annat! Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Bra att du nämner mat till djuren, det är sånt som många inte tänker på! De är ju så beroende av oss.

    SvaraRadera
  6. Haha, fler än du tydligen som inte vill vara utan toapapper. Det är ju slut i många affärer. Torrmjölk kanske jag ska köpa nästa gång vi handlar. Kan inte dricka kaffe utan mjölk.
    Ingrid som önskar dig en skön fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt söt bild du avslutade inlägget med:) Visst är det härligt med en hundgård nära:)
    Jag känner annars som dig; är mer rädd för att jag ska få slut med saker till hundarna än till mig själv...<3

    SvaraRadera
  8. Ja om man hamstrar ska man nog komma ihåg sina husdjur också!

    SvaraRadera
  9. Det gäller väl att handla som vanligt. Jag kan tänka mig att blir man satt att isolera sig kanske ett annat behov uppstår. Lite extra har jag nog handlat för att dryga ut skafferiet.

    SvaraRadera
  10. Godt svart. Vi er jo bare to voksne her og handler som vanlig. Mange tomme butikkhyller hos oss, men det meste kan vel erstattes av noe annet ... tenker jeg akkurat nå.

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...