tisdag 15 mars 2022

Tisdags trion v 2022-03-15 de längsta böckerna

 


Bokbloggen Ugglan&Boken har en tisdags trio, där det är nytt tema varje vecka, och vi uppmanas hitta på vår egna trio. Idag handlar tisdags trion om vilka böcker man läst som har varit längst. Här kommer mina förslag.

Serien om Cromagnon flickan Ayla har jag läst många gånger. Tyvärr är det mina favorit böcker som jag förlorade i branden, jag är så ledsen att de är borta. Jag hade hela serien förut. Jag hade även filmen med samma namn.

Grottbjörnens folk

Av 

Jean M Auel


Hästarnas dal
Av
Jean M Auel

"Mammutjägarna"
Av 
Jean M Auel


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

26 kommentarer:

  1. Jag har läst alla tre. Hela serien faktiskt 🙂

    SvaraRadera
  2. Ja, dom tre böckerna läste jag också men det känns som länge sen!

    SvaraRadera
  3. Så hemskt med branden. Jag läste de två första böckerna för längesen, men sen tröttnade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ingen upplevelse man vill vara med om. Den så mycket ifrån oss.

      Radera
  4. min vän har läst, menar du att du inte hör talas om Brott och straff av Fjodor Dostojevskij...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag känner nog igen den från svenskan, minns inte om jag läste den bara.

      Radera
  5. Den serien har jag läst. Riktiga tjockisar.

    SvaraRadera
  6. En välkänd trio. Jag har läst de två första för länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo inte många som har missat den tänker jag.

      Radera
  7. Har inte läst men hört mycket bra om den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inte läst den kan jag rekommendera att du gör det. Den är så bra.

      Radera
  8. en omtalad trio. jag läste nog del ett och sedan tackade jag för mig

    SvaraRadera
  9. De där har jag läst men det var så länge sedan, jag minns inte jättemycket av dem mer än att Ayla samlade örter och bar omkring på som läkemedel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hennes foster mamma ville hon skulle ha en plats i klanen som medicin kvinna.

      Radera
  10. Jag har inte läst dem men vilka fina böcker.

    SvaraRadera
  11. Nostalgi! Jag älskade dem!

    SvaraRadera
  12. Jag nyss läst om de tre första delarna fast på engelska denna gång. Gillar dem fortfarande.

    SvaraRadera
  13. Jag minns att Grottbjörnens folk fanns i mitt föräldrahem, men kan inte minnas att jag läste den. En lång serie!

    SvaraRadera

Wallflowers del två - Yasmin

"Wallflowers del två - Yasmin" av Eloisa James utgiven av HarperLove förlag . Vi befinner oss i 1800-talets London. Lady Yasmin R...