söndag 10 mars 2019

Sköna söndag

I tisdags var jag i skolan vilket va jätte kul som vanligt. Jag tycker jätte mycket om Sabina min lärare. Jag åkte taxi första gången. Blev lite ledsen när jag skulle hem. Jag fick vänta i en timme i kylan och det snöade. Hade så ont i min fot när jag kom hem. Men jag fick i alla fall lite tyger jag hittat billigt på Facebook. Jag tog fram min symaskin och sydde var sin mössa till mina minsta flickor. Inte jätte snygga. Jag måste få tag på ett bättre mönster.
Jag har hittade en författare på Instagram och jag har velat läsa hennes böcker jätte länge. Så kontaktade henne och köpte ganska billigt alla hennes fem böcker på pocket. Camilla Davidssons böcker verkar så bra. Ska bli roligt att läsa dem. 

På onsdagen var jag också i skolan. Taxin funkade mycket bättre. Så slapp vänta. 
Jag fick lite böcker jag beställt på rea bl a. Jag brukar beställa på bokplus. Och genom att beställa genom refunder får jag i slutändan tillbaka pengar dessutom. Toppen tycker jag. 
 
Annika Estassys böcker har jag inte läst förut. 
Böcker på rea 
Den här har jag kollat på flera gånger och den hade verkligen jätte fina mönster och underbara bilder. Namnen på hennes mönster är tagna efter olika karaktärer i filmer hon gillar. 
Outlander serien hittade jag på Netflix. När jag såg det första avsnittet var jag fast. Samlar på böckerna då och då tills jag får hela serien. Har ni inte sett den så gör det. Så spännande. Eller läs boken. 
Sara Bäckmos fjärde bok. Jag följer henne både på Youtube, Facebook och på Instagram. Så duktig och hennes böcker är verkligen så fina. Vackra bilder och fina texter. 
Den här fina boken kom i fredags. Jag lyssnar på den som ljudbok och kommer recensera den på bloggen inom kort. 
Tyvärr har det kommit mer snö under veckan och våren ser ut att vara långt långt borta. 

Under tiden har min lilla odlig kommit en liten bit på väg. Jag hittade frön på gul busktomat och en röd chili på Ica. Så jag hoppas de överlever våra fyrfota vänners framfart. De bryr sej nämligen inte om de kliver i mina växter och odlingar. De river gärna ner dem för att få plats i fönstren. 
Jag bakade kärleksmums till melodifestivalen. Tyvärr vann inte min favorit, men det är som vanligt. Jag gillade Norrsken med Jon Henrik Fjällgren. Jag får alltid gåshud när han sjunger. Det fick jag även av Anna Bergendals låt, aches to aches. 
Jag mådde inte så bra när Samantha väckte mig klockan 7 i morse. Mår lite små illa, så hoppas jag inte får magsjuka. Solen skiner i alla fall. Alltid något. Hoppas piggna till under dagen så jag kan förbereda inför skola och en ny vecka. Ska försöka njuta av en lugn och skön söndag innan veckan drar igång. 

Ha en fin dag kram Nina








31 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen Camilla Davidssons böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra. Då gillar jag dem säkert också. Tack för titten kram Nina

      Radera
  2. Hei! Så hyggelig blog du har:)
    Takk for din inspirerende kommentar hos meg. Nå venter vi alle på våren og kunne være ute i hagen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack. Jo vi väntar och längtar. 😍

      Radera
  3. Thank you for finding my blog and leaving a comment. Please drop by anytime. We don't have taxi's here (hardly any). There is a bus system and most families own cars. We are a wasteful country sometimes with all our vehicles and usage of resources....but I love it and couldn't imagine living anyplace else.

    I am your newest follower!!! Hugs-Diana

    SvaraRadera
  4. Thank you for your comment. Hope to see you soon. Thank you for folowing me. Have a Nice week. Hugs Nina

    SvaraRadera
  5. Alltid roligt att få hem många böcker! Jag köpte en del på bokrean, men inga mängder. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är jätte roligt. Då blev det någon i alla fall. Tack så mycket 😃

      Radera
  6. Herlig med nye bøker, flott sokkestrikkebok også. Ha en fin dag. klem fra sytrollet i Norge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så underbart. Jo den är jättefin. Tack detsamma fina du. Kram från Nina

      Radera
  7. Så många bra böcker!

    Kram

    SvaraRadera
  8. tomat har jag fått fram av frön från köpetomater.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag köpte coctail tomater förra året som jag planterade. Funkar jätte bra.

      Radera
  9. Håller precis på med Camilla Davidssons böcker nu.
    Ha en bra dag.
    Carin

    SvaraRadera
  10. Hello Nina!
    Thank you for leaving a comment on my blog!
    I have read that you have a large family ... I am sorry for your loss!
    In the Netherlands is also very bad weather. Is storm and rain of almost two weeks.
    I hope we stay in touch ... I will follow your blog!
    Hugs!
    ps. you can see in profile that I have 3 blogs, I blog more often at "At home with mrs T." There is also google translate installed. Thank you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you I Will follow you too. Hugs from Nina

      Radera
  11. Så kjekt at du prøvde å sy luer til barna. Herlige motiver på stoffene. Håper du finner et bedre mønster siden du ikke var helt fornøyd. Jammen har du mange spennende bøker du skal lese. Strikkeboken ser også bra ut. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var roligt så fort jag hittat nytt mönster ska jag prova igen för det var kul. Jo jätte fina böcker. Stickboken är verkligen fin 🤩

      Radera
  12. Hei og takk for hyggelig hilsen hos meg.
    Så mange fine bøker, hyggelig at man kan begynne å så igjen nå, endelig!

    Klem, Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh var så god. Jo helt underbart med fina böcker. Ja längtar ut i landen. Kram Nina

      Radera
  13. Hej hej!
    Jag lyssnar just nu på Hjorth/Rosenfeldt ´Den stumma flickan´ jag tycker deras böcker är rätt så bra.
    Tack för hälsningen hos mig.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag inte lyssnat på 🤔 den är säkert jätte bra. Så lite så kram tillbaka

      Radera
  14. I used to sew for my girls when they were young...now I just quilt. I hope you find a new pattern that you like. I love the

    SvaraRadera
    Svar
    1. Its Nice. They are happy to get some things that I make for them. I hope I can find a new patten. 😍

      Radera
  15. Kul med bokfynd. Jag samlar oxå på böcker... vill till exempel ha alla i en serie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul. Jo jag vill också gärna ha alla i en serie 😃

      Radera
  16. Åh....Camilla Davidssons böcker om Emma har jag precis läst! Jag hittade hela serien på loppis för 5 kr styck så det var ett fynd i alla bemärkelser :-)
    Ha en skön helg!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh låter toppen. Tack så mycket kram Nina

      Radera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...