fredag 25 oktober 2019

Gjorde lite pynt

I dag har jag gjort lite pynt som jag ska ta fram om en månad. Jag hittade lite småsaker på Dollarstore. Men inga dyra saker. Det finns så mycket fina saker där.
En liten gran med pynt som jag ska placera sedan. Jag har tänkt placera den i hallen. Barnen vill gärna ha en på sina rum också, så jag får göra fler små granar.
Rosett och granris. Funderar på att ha den på ytterdörren.
Dekorerade min partylite lyckta jag haft några år. Denna ska vi sedan ha i vårt vardagsrum. Den ville de stora barnen ha på sina rum, så jag får väl dekorera någon annan lyckta till dem också sedan.
Högrevs ragu till middag. Långkok på två timmar. Men så värd all tid.
Väldigt gott nu på hösten.
Lingongrädde.
Barnen fick kladdkaka till efterrätt.
De goda recepten hittade jag i Mersmak från Coop. Nu blir det idol mys, så ha en fortsatt trevlig kväll alla ❤️
Kramizar Nina

3 kommentarer:

  1. Dearest Nina,
    Having kids you cannot do without Christmas trees and decorations.
    We have not had a Christmas tree since Campbell Soup made us move in October 1988 to Pennsylvania. We gave it away. Then we once again had Christmas decorations for the outside and tiny white lights for in the two shrubs in front of the house. Did give all those guirlandes, lights and everything away to some needy Mexican families and never have bothered again.
    To my it is way too commercialized. The true Christmas meaning has been suffocated by all the forced sales and spending... WHY?!
    Does it make happy - NO!
    So you enjoy it with the kids but still I would do it in moderation and not let myself being dictated by commercials.
    LOVE your yummy soul food for the colder season. That is true happiness shared as a family around the table and will build memories for ever...
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...