torsdag 24 oktober 2019

Lugn & Fin på spökjakt

"Lugn & Fin på spökjakt" är skriven av Nina Statheus och illustrationerna är gjorda av Kajsa Hallström. Skriven för barn 3-6 år. Boken är utgiven av Idus förlag. Mina barn tyckte den här boken var väldigt rolig och spännande. Fina bilder säger Samantha! Spännande tycker Angelique! En väldigt bra saga att läsa nu när det är Halloween. Jag uppskattade väldigt mycket hur författaren lekte med orden. Illustrationerna är vackra och färgglada. Jag tyckte boken helt enkelt är underbar! När jag läste den här boken satt barnen jätte stilla och bara lyssnade. Den handlar om barnen Lugn och Fin. De ska flytta till ett nytt hus, som de inte har varit och sett. Det är ett spännande hus, där de kan leka. Världen bästa hus och ett hus med potential tycker föräldrarna. Då får barnen syn på röda spår på trappen. De bestämmer sig för att följa spåren och gå på spökjakt. När de följer spåren hör de konstiga ljud och spåren leder dem runt i de olika rummen. De ser också skuggor som far förbi. Någon spelar på pianot. Vad är det för ett spöke som finns i deras nya hus? Boken får 👻👻👻👻👻/5.
Ja den mysigaste stunden på dagen är den när man kryper ner i sängen och läser saga för sina barn.
Ha en fortsatt trevlig dag
Kram Nina ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...