onsdag 17 juli 2019

En stjärna som faller

"En stjärna som faller" är en härlig feelgood roman, skriven av Elisabeth Andersson. Boken är utgiven av Bokfabriken. Den här underbara boken innehåller allt. Framgång, kärlek, vänskap, spänning och oväntade händelser. Man fångas lätt av den här historien och kan inte släppa den ifrån sig. Man undrar hela tiden vad som ska hända härnäst. Boken handlar om att huvudpersonen Paula behöver hitta sig själv. Även Agnetas livshistoria är väldigt gripande och man undrar hur hennes liv hade sett ut utan inblandning av andra människor. Det är underbart att få läsa om människor, man inte möter i vardagen. Här är huvudpersonen mäklare. Åter igen hittade jag en för mig ny författare som jag vill läsa mer av. Den här underbara feelgood romanen får 🎂🎂🎂🎂🎂 av mig. Jag blev glad att huvudpersonen hittade sin stjärna tillslut.
"En stjärna som faller" handlar om Mäklaren Paula. Hon vinner en stor försäljning av en fastighet, men hon är ändå inte lycklig. Livet snurrar på och allt i minsta detalj. T om att mata sina två guldfiskar. Allt ska se så bra ut som möjligt och allt måste dokumenteras på Instagram. Hon är fylld av negativa tankar och saknar sina föräldrar som inte finns kvar i livet. Speciellt när hon fyller år. Av sin chef får hon en vecka på ett livstilscenter i Skåne. Eftersom hon känner sig överarbetad, bestämmer hon sig för att boka en plats. När hon kommer dit så känner hon att det är för flummigt för henne och åker därifrån. Då får hon ett sms från en av kvinnorna som driver stället. Hon har glömt sin necessär. Agneta och Paula äter lunch tillsammans och då bestämmer sig Paula att ge Hippiestället en chans till. När hon kommer tillbaka berättar Agneta något som förändrar allt. Paulas bakgrund är inte som hon tidigare trott. Dessutom är det en person som har blandat sig i lite för mycket. Under veckan som går får hon även nya vänner. Nu börjar en ny resa för Paula för att hitta sig själv och vad hon egentligen vill få ut av livet. Paulas liv får en ny chans med en helt ny inriktning.
Ja vad är det egentligen som Paula får veta som skakar om i hennes inrutade liv? 
Jag kan verkligen rekommendera denna feelgood roman.
Ha en fortsatt trevlig dag ♥️
Kram Nina

4 kommentarer:

  1. Den finns i min läsahög och ska läsas snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer att tycka om den lika mycket som jag gör.

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavskärare som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började bo tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett relationsproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Bindande trollformler
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Den som läser detta vittnesmål idag borde fira med mig och min familj eftersom det hela började som ett skämt för vissa människor och andra sa att det var omöjligt. Jag heter Göran Jörgen och är från stockholm, men jag flyttar till Chicago USA med min fru. Jag är lyckligt gift med två barn och en vacker fru. Något hemskt hände med min familj, jag tappade jobbet och min fru lämnade mitt hus eftersom jag inte kunde ta hand om mig själv och familjen. henne och mina barn vid den tidpunkten. Jag lyckades i nio år, ingen fru stödde mig för att ta hand om barnen. Jag försöker skicka ett textmeddelande till min fru men hon hindrar mig från att prata med henne. Jag försöker prata med hennes vän och hennes familj men jag vet fortfarande att någon kan hjälpa mig och jag har skickat begäran senare till så många företag, men ändå ring inte mig, förrän en trogen dag kommer att jag aldrig kommer att glömma i mitt liv . När jag träffade en gammal vän till mig som jag förklarade alla mina svårigheter och han berättade för mig om en bra man som hjälpte honom att få ett bra jobb på Coca cola-företaget och han berättade för mig att det var en caster-charm, men jag är en person som aldrig tror på trollformler, men jag bestämde mig för att prova och Drosagiede instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra i dessa tre dagar av lunchen. Jag följer alla anvisningar och gör vad han bad mig göra bra. Drosagiede se till att allt gick bra och min fru skulle se mig igen efter det underbara arbetet Drosagiede. Min fru ringer till mig med ett okänt nummer och ber om ursäkt och hon sa till mig att hon verkligen saknar mig och våra barn och min fru kommer hem. Och efter två dagar ett företag som jag har skickat mitt tackbrev kallat, nu är jag den föredömliga företagschefen här i USA. Jag rekommenderar att om du har några problem skicka ett meddelande till detta e-postmeddelande: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 så får du det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att tas bort från dig. Jag önskar dig det bästa.

    SvaraRadera

Fjärilar i magen

"Fjärilar i magen" av Ida Fryklund , utgiven av Saga Egmont förlag . Vi får följa Oskar som har tagit över sina föräldrars restaur...