fredag 7 februari 2020

Elcyklar-Ecoride

Jag har ett samarbete med elcykel företaget elcykelpunkten. De har många fina elcyklar med bra kvalitet. Just nu har de upp till 50% rabatt. En elcykel är som en vanlig cykel men har ett batteri och elsystem som är kopplad till en kontroll och skärm, samt en motor som kan sitta bak eller fram eller på navet vid tramporna. Fördelen med en elcykel är att du kommer fram till jobbet utan att bli varm och svettig. Du tar dig fram mycket snabbare och smidigare med en elcykel om man jämför med kollektiv trafik. Man slipper vänta på nästa buss och slipper förseningar som kan uppstå.  Försäljningen av elcyklar har ökat. Det säljs mest elcyklar till damer. Miljöpåverkan är endast en sextiondel om man jämför med bilar. Med dessa ecoride blir livet lättare. Är man nyfiken på att prova en elcykel kan man gå in och prova på hur roligt det är.

Du kan också lämna in din elcykel på deras cykelverkstad om du bor i Stockholm. De finns på Kungsholmen. Man bokar online och lämnar sin cykel dagen före eller tidigare samma dag. De lagar cyklar av de flesta märken. Sedan får man ett sms när den är klar. Väldigt bra och smidigt.
Hoppas ni får en trevlig dag!'
Kramizar Nina
Erbjuder min rabattkod; rabatt10
Denna gäller på alla elcyklar och man får då 10% rabatt på ordinarie pris. 

Fem en fredag v. 6-spel

Idag är det fredag och jag tänkte jag skulle hänga på Elisa Matildas fem en fredag. I dag handlar det om spel. Det ska bli skönt med helg. I dag har jag planerat in bak med William när han kommer hem från skolan. Sedan är det talang i kväll. Det brukar vi vilja se. Jag tycker det ska bli gott med sovmorgon nu. Annars väcker vi barnen klockan sex varje morgon.
1. Vilken typ av spel gillar du mest?
Jag älskar när Rickard och Christopher kommer hit. Då brukar vi spela Yatzy. Vi brukar ha så roligt när de kommer och hälsar på. Jag gillar också att spela med barnen. Jag och Angelique spelar gardenscape på surfplattan. 
2. Vilken kategori kan du bäst i frågesporter? 
Brukar inte spela sådana spel...Jag skulle nog vara sämst på sport frågor i alla fall. Är inte alls intresserad av sport.
3. Monopol eller Risk?
Monopol.
4. Spelar du något spel i mobilen?
Nej inte just nu. Spelade ett spel förut med tomtar, men fick ta bort pga platsbrist. Sedan föredrar jag att läsa en bra bok i stället eller syssla med någon form av handarbete osv. 
5. Är du en dålig förlorare?
Nej men min man brukar retas för att han har vunnit tills man blir sur...
Ha en underbar dag 
och en riktigt mysig helg!
Kram Nina ♥️

Fler fem en fredag hittar du här




torsdag 6 februari 2020

Hett i hyllan-v.6-2020

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Jag har inte läst någonting av Stephen King, men min son, Rickard tycker om hans böcker. Stephen King har ju skrivit jätte många böcker. Jag hade tänkt ge honom denna boken i julklapp, men det visade sig att han hade den redan, trots att det finns så många. Kanske är det meningen att jag ska läsa den?
smakprov;
Visst har du det. Visst. Jag glömmer aldrig ett ansikte. Kom hit, så får jag trycka din hand! Vet du vad, jag kände igen dig på ditt sätt att gå redan innan jag såg ditt ansikte. Du kunde inte ha valt en bättre dag för att besöka Castle Rock. Är det inte en festlig stad? Snart börjar jaktsäsongen; en massa töntar ränner omkring i skogen och skjuter på allt som rör sig och som inte bär brandgula västar, och sedan blir det slask och snö, men den dagen den sorgen. Just nu är det oktober, och i vår lilla stad låter vi oktober vara kvar precis så länge den vill.
Från baksidan;
Castle Rock i Maine är en typisk amerikansksmåstad-nästan en idyll, där alla känner alla. Men en dag kommer en främling dit: på huvudgatan öppnar Leland Gaunt sin butik Oumbärliga ting. Där kan folk köpa just det de alltid har drömt om. En het våg av köplust drar genom staden. Och först när våldet exploderar i husen och på gatorna och ondskan har Castle Rock helt i sitt grepp, står det klart att det pris som kunderna betalat hos Mr Gaunt är högre än de räknat med. 
ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar Nina

Hett i hyllan sköts av

Winter sale!

Limiterade produkter inom skönhet och hälsa med högsta kvalitet gillas av alla! Nu är det dags att rensa lagret från restererade produkter-Passa på att fynda. Många produkter finns kvar och nu kan man fynda till ett bra pris! Upp till 43% rabatt!

Gå in och kika i min web shop!
Kramizar Nina

Vem kan rädda Artemis?

 "Vem kan rädda Artemis?" författare Lena Furberg utgiven av Egmont publishing. Detta är den andra delen av Stallgänget på Tuva. Lena Furberg beskriver så fint hur det är att leva med hästar. Om oro när de blir sjuka, glädje när ett nytt föl föds och sorgen när en älskad häst dör. Hon beskriver också glädjen hur det kan kännas när man gör små framsteg med en knepig häst. I det här stallet finns det stor varm gemenskap. Här bryr man sig om varandra, vilket gör att man gärna skulle vilja vara häst tjej på nytt och rida där. Jag hoppas det kommer fler böcker i den här serien, för man vill ju veta hur det går. Boken är baserad på verkliga händelser. Omslaget på den här fina hästboken är illustrerat av författaren. Jag kan sakna författarens illustrationer inuti boken, vilket hade gjort boken ännu finare. Annars är boken perfekt och får 🐴🐴🐴🐴🐴/5 av mig.
Ungdomarna som rider på Tuva stallet ser fram emot ett bra år, men snart händer det något som oroar dem. Framför allt Jonas som äger Artemis. Hon får kolik gång på gång.Vad är det för fel? Kan man göra något? Petras häst Jasmin Way börjar lägga på sig hullet när hon sluppit all stress och Petra ser fram emot att träna henne. Gänget rider till ridhuset för att träna, men Jasmin Way tycker det är läskigt där. Petra känner sig lite dum men så träffar hon en tjej som tycker att hon har gjort ett stort framsteg med hästen. En dag klarar inte Artemis mer utan hon kollapsar i hagen. Det finns inget man kan göra och Jonas är förtvivlad. Han kommer inte till stallet mer och kompisarna blir oroliga. Det försöker ta kontakt med honom, men han vill inte prata. De saknar Jonas och Artemis och vill inte att boxen ska hyras ut till någon annan. Så ser de en ryttare en stor vit häst på avstånd. Vem kan det vara? 
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram Nina
Läs recensionen om "Du och jag Rejsab" här.

Från baksidan;
I det mysiga lilla Tuva stallet finns sex hästar. Ingen är den andra lik och alla har sin egen speciella historia. Gänget som har hästarna hjälper varandra i vått och torrt. Det finns inga genvägar för att hitta fram till hjärtat hos en knepig häst, men heller ingen större glädje än när det lyckas-och inget smärtsammare sorg än när man måste skiljas åt. 

Det nya året började så bra i Tuvastallet. Petra hade äntligen hittat sin drömhäst Jasmin Way, lilla shettisen Josefin av friheten skulle föla till våren och Jenny hade bestämt sig för att behålla fina Contessa. Rejsab, Granis och Trullan var busiga som vanligt, men det var ju alla vana vid....
Allt var toppen förutom att Artemis hade fått kolik. Inte bara en gång, utan flera. Jonas var orolig. Han måste komma på vad som var fel. Älskade Artemis...Vem kan lösa mysteriet och hjälpa henne.

söndag 2 februari 2020

Smakbit en söndag v 5.-Den röda spiran

 I dag skiner solen från en blå himmel. Underbart! Det ser nästan ut som vår. Jag tror inte våren är här ännu. Snön kommer kanske snart. I dag tänkte vi grilla om en stund och passa på att vara ute. Jag tänkte först dela med mig av en smakbit ur en bok jag har börjat läsa i veckan. Mitt smakprov kommer från Andra delen av Sägnen om Amorina; Den röda Spiran av J.F.Wren. Utgiven av WhipMedia förlag. Jag har skrivit en recension om första delen, Stenbrons hemlighet här. Denna söndag utgår smakebiten från Mari på Flukten fra virkligheten. Man ska dela en snutt av det man läser just nu. Inga spoilers!

Smakprov;
Prolog 
I BEGYNNELSEN VAR det öde på den plats som de två sinnena skapat. De fyllde sakta den värld de för ögonblicket ägnade sitt intresse åt. Växter, vattendrag, berg och djupa dalar. De bägge, som var den allena rådande existensen, fick sakta sällskap av fiskar i vattnet, djur på land och till sist även människor. Med de sistnämda var de villrådiga. Det behövdes ett väsen för att se till dessa enkla människovarelser. De frambringande gudar som människorna kunde tillbedja. Dessa gudar skapades som ledare för de olika folkslagen man gett liv. Gudarna var åtta till antalet, fyra kvinnliga och fyra manliga. När så allt var klart lämnade sinnena denna värld för att sapa ytterligare en.
De åtta gudarna levde i symbios med sina folkslag. Var och en hade valt det folk de ansågsig vilja styra över. Eira, som var den gudinnan sinnena hade skapat först, levde med sitt folk i väst. Landet som befolkades av hennes skyddslingar hade hon döpt till Thulisien. Livet i Amorina, som världen hette, var behagligt och de olika folken levde i fred och endräkt.

Kramizar Nina
fler smakbitar här!




Night Master

Har du ofta svårt att somna, vaknar ofta under natten och känner dig trött och energilös nästa dag? Detta uppger 78 % av den tyska befolkningen. Lösningen är börja sova gott igen! Sömn ger energi och är helt nödvändig för alla våra kognitiva färdigheter. Sömn är en glädjespridare, kraftkälla, minnesbooster och depressionsbeskyddare på samma gång. Den är helt enkelt livsnödvändig för människan. Dessutom gör sömnen oss lyckliga! En god natts sömn är helt oumbärlig för ett glatt humör. Den som är utvilad är också mindre lättirriterad. Alltså, sov dig pigg-med LR LIFETAKT Night master!
Kosttillskottet LR LIFE Night master stödjer vid regelbundet intag på ett naturligt sätt din återhämntning undernatten. Med uni TRIPPLE EFFEKT som stödjer kroppens egen sömnrytm.
Somna snabbare
tack vare djup avslappning.
Sov djupare
tack vare förbättrad sömnkvalitet
Vakna utvilad
tack vare optimal återhämntning i sömnen
Den effektiva formulan med naturliga och vetensapligt beprövade ämnen är inte bara hälsosam, den är dessutom sockerfri, vegansk och icke-beroende framkallande! Kosttillskottet har en god körsbärssmak och kan även drickas efter tandborstningen.
Prisförslag du kan välja mellan;
Webshop: 869kr (29kr/dag)
Registrerad kund: 621kr (21kr/dag)
Easyship: 497kr (16,50kr/dag)
Vilket pris väljer du? Kontakta mig så hjälper jag dig :-)
Beställ den här
Ha en fortsatt trevlig dag
Kram Nina ♥️

Bodygard

"Bodygard" av Katherine Center utgiven av Mius förlag . Svenskt omslag; Daniel Åberg. Bokrecension ; I den här boken får vi följa...