torsdag 6 februari 2020

Hett i hyllan-v.6-2020

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Jag har inte läst någonting av Stephen King, men min son, Rickard tycker om hans böcker. Stephen King har ju skrivit jätte många böcker. Jag hade tänkt ge honom denna boken i julklapp, men det visade sig att han hade den redan, trots att det finns så många. Kanske är det meningen att jag ska läsa den?
smakprov;
Visst har du det. Visst. Jag glömmer aldrig ett ansikte. Kom hit, så får jag trycka din hand! Vet du vad, jag kände igen dig på ditt sätt att gå redan innan jag såg ditt ansikte. Du kunde inte ha valt en bättre dag för att besöka Castle Rock. Är det inte en festlig stad? Snart börjar jaktsäsongen; en massa töntar ränner omkring i skogen och skjuter på allt som rör sig och som inte bär brandgula västar, och sedan blir det slask och snö, men den dagen den sorgen. Just nu är det oktober, och i vår lilla stad låter vi oktober vara kvar precis så länge den vill.
Från baksidan;
Castle Rock i Maine är en typisk amerikansksmåstad-nästan en idyll, där alla känner alla. Men en dag kommer en främling dit: på huvudgatan öppnar Leland Gaunt sin butik Oumbärliga ting. Där kan folk köpa just det de alltid har drömt om. En het våg av köplust drar genom staden. Och först när våldet exploderar i husen och på gatorna och ondskan har Castle Rock helt i sitt grepp, står det klart att det pris som kunderna betalat hos Mr Gaunt är högre än de räknat med. 
ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar Nina

Hett i hyllan sköts av

11 kommentarer:

  1. King passar tyvärr inte riktigt för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok nej jag tycker hans böcker verkar vara läskiga. Film versionerna är det i alla fall...

      Radera
  2. King är lite av min husgud, även om det blir långt emellan jag läser något nu. Men våga prova! Fast kanske inte just Köplust :)

    SvaraRadera
  3. Ok, Jo jag får nog prova att läsa något...

    SvaraRadera
  4. Den här har jag faktiskt läst. Needful Things om jag minns rätt (läste den på engelska)? Har för mig att jag gillade den, trots att jag inte gillar allt av KIng.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok Jag tänker prova och se vad jag tycker om den och ge den en chans.

      Radera
  5. King är en stor favorit här :) Köplust är bra men slutet är lite...galet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, Jo King verkar lite galen...Med tanke på hans böcker skulle det verkligen vara intressant att träffa honom och se hur han är som person...

      Radera
  6. Dearest Nina,
    For children there should always be several books be available to read.
    It stimulates the brain, improves reading and language skills and also imagination.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...