lördag 11 januari 2020

Du och jag Rejsab

"Du och jag, Rejsab" Är den första boken i en serie om Stallgänget på Tuva. Boken är skriven av Lena Furberg och utgiven av Egmont publishing. Den vackra och speciella illustrationen på framsidan är tecknade av författaren. Hästböcker är verkligen speciella. Jag kan inte låta bli att älska dem alla. Den här serien om stallgänget på Tuva, är verkligen en helt underbar hästbok. Författaren är känd för sina vackra illustrationer och vem känner inte till Mulle världens mesta häst? Om ni gillar häst böcker så blir man inte besviken på denna bok. Lena berättar så målande och fint om hästarna och ungdomarna på stallet. Man kan nästan känna den underbara doften av häst och den för mig tillbaka i tiden när jag var häst tjej i tonåren. Jag kan längta tillbaka till tiden i stallet, hästarna och kompisarna där. Jag ser fram emot att läsa fortsättningen på den här fina hästbok serien. Boken är underbar och mysig och den får 🐎🐎🐎🐎🐎/5.
Medan Petra hjälper Katrin att ta hand om underbara Rejsab, försöker hon spara ihop till en egen häst. Petra känner att hon kanske inte kan klara av att ha egen häst, efter en olycka med Rejsab. Hon vågar nästan inte gå till stallet längre. Men hennes kompisar försöker få henne på andra tankar. Olyckan var inte hennes fel och allt gick ju bra. Jenny försöker rida sin nya häst, Killen, men han bara bockar. De försöker få reda på om han har några problem med ryggen, men veterinären kan inte hitta något. När han har slängt av henne, så hon skadat sig och Jennys mamma ser hur han även kastar av Jonas, som vill prova att rida Killen, beslutar sig mamman för att köpet måste gå tillbaka. Jenny blir ledsen för hon vill behålla sin ponny. Tårarna rinner när hon städar ur den tomma boxen. Varför vill Jennys mamma att hon ska gå till stallet? Hittar Petra någon häst?
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Nina

2 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om boken och är den lika fint illustrerad som omslaget så är det imponerande! Jag har aldrig varit nån hästtjej, även om jag trodde det en gång för 100 år sen men omständigheterna gjorde att jag tänkte om ;)
    Ha en fin lördag, Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår jag skrev lite missvisande om illustrationer i min recension ,men den har bara den vackra bilden på utsidan. Så jag ändrade det. Författaren är känd för sina vackra häst illustrationer mm. Ha en fin lördag du med!

      Radera

Tills jag hittar dig

"Tills jag hittar dig" av Harlan Coben , utgiven av Bookmark förlag . För fem år sedan hittade David sin då tre år gamla son, Matt...