lördag 18 januari 2020

Veckans mening v 3.

I dag tänkte jag vara med på veckans mening som SkrivRobert har varje lördag. Utmaningen är att hitta en mening ur en bok man läser. Det ska vara en mening som får en att stanna upp. Det kan vara en mening full av humor eller allvar. En mening att lägga några sekunder på.
Min mening kommer från "Bränt land" av Cecilia Åhman. Den första boken i serien om "Arvet efter Mörkertiden"
Den lyder så här; Personen som tillverkat den måste ha sällsynt fantasi, tänkte hon.
Den här meningen handlar om att kvinnan i boken blir imponerad av hur en hantverkare har snidat figurer ut med kanten runt en spegel. Vad människor än skapar med hjälp av sin fantasi är fantastiskt. Jag blir alltid imponerad då jag håller en bok som den här i mina händer. Här har författaren skapat en helt ny värld. Jag kan också bli imponerad när någon har skapat ett underbart konstverk eller en magisk tårta eller något vackert handarbete av något slag. Människors fantasi har skapat den här världen på gott och ont. En del människor använder tyvärr sin fantasi att skapa mindre bra saker. Men vad imponeras ni av?
Ha en fortsatt trevlig dag!
kram Nina
fler tips på meningar Här

7 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att vi har förmågan att fantisera!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar verkligen att jag var lite mer konstnärligt lagd. Jag blir otroligt imponerad av konsthantverk i alla former, till exempel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar också jag var konstnärlig. Min pappa kunde måla jätte fint men han valde inte att måla. Min mammas morfar hette Jean Rosengren och målade jätte fina tavlor. Min lille bror ärvde talangen men målar inte heller.

      Radera
  3. Dearest Nina,
    Especially children are very good at imagination!
    It is good as long as there always is the foundation of a good moral to start from.
    Love the two kitties with their Mama cat!
    Sweetness...
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera

Wallflowers del två - Yasmin

"Wallflowers del två - Yasmin" av Eloisa James utgiven av HarperLove förlag . Vi befinner oss i 1800-talets London. Lady Yasmin R...