lördag 11 januari 2020

Veckans mening v 2.

I dag tänkte jag vara med på veckans mening som SkrivRobert har varje lördag. Det ska vara en mening som får en att stanna upp. Det kan vara en mening full av humor eller allvar. En mening att lägga några sekunder på.
Min mening är denna vecka från "Ge mig fri" av Anders H Blomström.

"När eländet är som störst är det som viktigast att söka det goda i livet"

Det är en väldigt fin mening tycker jag. Jag tycker om sådana meningar som får en att tänka positivt. Ofta belyser man ju bara det dåliga runt sig. Det är jätte viktigt att tänka på de bra sakerna man har i livet, hellre än det dåliga. Så idag tänker jag på detta; Mina yngsta barn är nämligen hos kompisar och leker alla tre. Jag får nästan nypa mig i armen. Det är så underbart och jag är så glad och tacksam för deras skull. Hoppas verkligen de har roligt hos deras kompisar.
Ha en fin lördag!
Kram Nina


3 kommentarer:

  1. Så sant som det är sagt - men inte alltid helt enkelt när man står där med skit upp till knäna. Men försöka måste man alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kan hålla med! Jo försöka måste man ju alltid!

      Radera
  2. Det var en fin och tänkvärd mening!

    SvaraRadera

Tills jag hittar dig

"Tills jag hittar dig" av Harlan Coben , utgiven av Bookmark förlag . För fem år sedan hittade David sin då tre år gamla son, Matt...