Boken handlar om Sophie Main och hennes väninnor. De bor i Stockholm. De träffas ofta på middagar och fika, för att dela allt, både smått och stort. Alla har de saker de inte vågar berätta, men de delar det mesta. Sophie Main har många järn i elden och det måste vara perfekt. Hon och väninnan Rose brukar tävla om vem som gör den perfekta maten, bakverken, dukningen osv. Sophie har en hemlighet, hon älskar nämligen en av sina vänner, Anne och hon har gjort det sedan tonåren. Men Anne har ingen aning om detta, förren en kväll när de har varit på bio och det hettar till mellan dem. Då berättar Sophie hur hon känner för Anne. Anne är journalist och åker mestadels utomlands på jobb. Hon kommer bara då och då till Sverige och brukar då sova över hos Sophie och hennes sambo. Men när Sophie har berättat sin hemlighet, beslutar hon sig för att åka. Hon vet inte riktigt hur hon ska hantera det hon fått veta och hur hon själv känner. Sophie har så dåligt samvete mot sin sambo som hon bott tillsammans med i 7 år. En kväll bjuder hon hem alla tjejerna för att de ska kunna dela de sista hemligheterna med varandra.
Men så kommer Anne tillbaka och vill att de ska åka bort tillsammans. Sophies sambo är iväg på en spelning, så Sophie följer med ner Skåne. Där tillbringar de några fina dagar tillsammans. Även efter denna resa bestämmer sej Anne för att åka och Sophie blir förkrossad. Men då får hon ett mail. Hon vågar inte läsa det först. Men det hon tillslut läser får henne att berätta för sin sambo vad hon har gjort och med vem. Sambon tar det väldigt lugnt och det är slut mellan dom.
Ja Sophie som vill ha allt perfekt runt sig tar verkligen ett steg rätt ut i det okända. Det ska bli spännande att se hur det går i nästa bok.
Följ mig gärna så följer jag dig 😃
Ha en fin vecka kram Nina

























