måndag 4 mars 2019

Brutna små regler

Jag har läst "Brutna små regler" av Christina Schiller. Det är den andra boken av författaren. Den har ett jätte fint bokomslag och den var verkligen jätte bra. Jag gillar feel good romaner. Det var en bok som var väldigt svår att lägga ifrån sej. Det var en riktig "bara en sida till", "bara ett kapitel till" bok. Jag tyckte verkligen om den här boken.
Boken handlar om Agnes som är konstnär och bor med sin lilla hund Pippa i värmländska Forshaga. En dag får galleri ägaren Marcus syn på en av hennes tavlor, och blir jätte nyfiken på henne och hennes konst. Han tycker hennes tavlor är något extra och vill gärna ställa ut hennes tavlor i sitt galleri. Han försöker ta reda på vem hon är och vart hon finns och till slut lyckas han. Men Agnes är inte intresserad av att ställa ut några tavlor egentligen. På grund av sitt förflutna vill hon inte släppa några människor nära.
Marcus är enträgen och de träffas. Både Agnes och Marcus känner sig attraherade av varandra. Trots att Agnes inte tänkt ställa ut, så bestämmer hon sej trots allt för att göra det.
Någon börjar sprida ut illvilliga rykten om att Marcus ligger med sina klienter för att de ska få ställa ut sina tavlor, men de kommer på vem det är. En man som gärna vill bli delägare i galleriet. Marcus får henne att bryta alla små regler som hon har. Till slut blir i alla fall vernissagen en succé. Men Agnes flyr.
Ja hur den slutar får ni självklart läsa själva. Hoppas ni kommer tycka lika mycket om den som jag. 
Ha det bäst.
Nu blir det en ny bok att läsa.
Mvh Nina

4 kommentarer:

  1. Det var en helt okänd bok för mig! Tack för tipset :) Lite extra kul när jag har bott i Värmland! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så. Ok är du också värmlänning? Jag är inflyttad värmlänning men kommer från Halland. Tack för besöket kram Nina

      Radera
  2. låter trevlig, läser nu Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon med konstnärstema.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Jag läser också Lucy Dillon men den har jag inte läst ännu.

      Radera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...