onsdag 13 mars 2019

2 böcker i en Harlequin Romantik

Jag har läst och recenserat en Harlequin Romantik. Det är en bok med två böcker i en. Den första heter "Kärlek på godset" av Lucy Ellis. En bok där karaktärerna blir kära vid första ögonkastet. Jag tyckte om att den rika Nik blir kär i en ganska vanlig kvinna.
Boken handlar om den ryska företags ledaren Nik Voronov och singel mamman Sybella Paramiter. Hon blev änka efter att hennes man omkom i en bil olycka. De träffas på grund av Niks  farfar. Han bor på ett gods där Sybella håller visningar.
Han tycker om henne och tycker att de skulle vara bra för Nick att träffa henne. Han tycker där emot inte om den fotomodell som han sett Nik med i media. Nik har för mycket att göra för att ha tid med ett djupare förhållande. Men när de trots allt möts så finner de varandra, efter att de rett ut en del missförstånd.
Nik umgås endel med Sybella och hennes dotter Fleur. Samtidigt som han har en del affärer att stå i.
När de umgåtts ett tag så berättar Nik för Sybella om en plan som får Sybella att ta avstånd från Nik. Han vill också att Sybella ska flytta med honom till St Petersburg, långt ifrån den plats som hon ser som sitt hem och där hennes avlidne makes familj bor. Ja, hur det går måste får ni läsa i Kärlek på godset.
Bok två heter "Rakt i fällan" av Michelle Smart. Den här boken var riktigt rolig. Jag skrattade gott flera gånger. Carrier Rivers går på arbetsintervju hos Andreas Samsara. Han anar oråd pga att han tycker han känner igen henne. Han har kommit fram till att hennes referenser inte stämmer. Han beslutar sej för att testa henne. Så efter intervjun tar han med henne till sitt hus på Seychellerna. Han  behandlar henne som en slav. Och hon gör allt för att tillgodo se sin slavdrivares nycker. Men när hon upptäcker dolda kameror, inser hon att spelet är slut. Andreas kom på att hon är en grävande journalist och han är intresserad av att veta varför hon är där. Han får reda på att hon vill hämnas på grund av sin syster. Hon har hittat på att han har förskingrat medel för sina klienter, för att kunna göra en utredning genom tidningen där hon jobbar.
Eftersom han är grek och är mycket mån om sitt rykte, kommer han på en plan, som går ut på att de måste gifta sej och vara det i ett halvår, för att misstankarna mot honom ska försvinna. Han gör allt för att hans företag inte ska skadas.
Carrie och Andreas börjar umgås offentligt och åker också till ön Agon, nära Kreta, för att närvara vid Andreas kusins bröllop.
Väl där så får hon skuldkänslor då hon inser att hennes syster har ljugit för henne. Då Andreas plötsligt vill att de ska gifta sig på riktigt och inte bara ett halvår, vill inte Carrie gå med på det. Hon tror att Andreas kommer att tröttna. Han har berättat om hur han vill leva och han har undvikit att tala om för henne att han älskar henne.
Blir det tillslut Andreas och Carrie? Ja läs gärna boken. 
Följ gärna min blogg så följer jag dig. 
Kram Nina

10 kommentarer:

  1. jag har läst en, på grund av omslaget:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2012/04/min-forsta-harlequin.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo ett fint omslag gör jätte mycket 😍

      Radera
    2. jo, men jag har läst en annan av Roberts, ännu snyggare omslag:
      http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2017/09/mord-med-guldkant.html

      Radera
    3. Jo den var jätte fin den skulle jag vilja läsa 😍

      Radera
  2. The love stories are always ... romantic! :)
    Thank you for recommending!

    SvaraRadera
  3. Det är inte riktigt min genre dom böckerna.
    Ha en fin dag.
    Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej alla gillar inte Harlequin 🤔 tur vi är olika 😃 tack för titten kram från Nina

      Radera
  4. Å, länge sedan jag läste, alltid mysigt med en bra bok!

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...