fredag 8 mars 2019

Helt nära någon

Jag har fått möjlighet att recensera Emma Hörbergs fina bok "Helt nära någon". Utgiven av visto förlag. Vilket fint budskap det finns i boken. Det är att det aldrig är för sent att börja om. Kärleken räcker till fler än bara en. Jag gillar författarens annorlunda språk. Hon beskriver hur karaktärerna i boken ler, rör sej och hur de känner. Jag tyckte om boken och hade svårt att lägga den ifrån mej. Jag vill gärna läsa mer böcker av Emma.
Boken handlar om Maj. Hon blev änka för ett år sedan. Hon och hennes man hade fyra barn tillsamman och sju barnbarn. Maj har precis flyttat till en ny stad. Hon möter en man i mataffären. De pratar lite. En dag möter hon honom igen, då hon har varit och handlat med sitt barnbarn. Han hjälper henne att bära påsarna med maten hem. Hennes nya vän heter Torgny. Hon ber om hans telefon nr. De börjar umgås, äter middag och går promenader. När de umgåtts några månader frågar hon sina barn hur de känner för att hon träffar en ny man. De tycker det är okej med det. Men i början är de vänner enbart. Hur det går med vänskapen, ja det får ni läsa själva.
Tack snälla Emma för en mysig läsupplevelse.
Ha det bäst kram Nina 

18 kommentarer:

  1. kärlek räcker till många ❤️

    SvaraRadera
  2. Hej Nina! SÅ trevligt att upptäcka en ny blogg! Trevligt också att du kommenterade mitt inlägg, så borde många fler göra så hittar vi till varandra! Har bläddrat lite inne hos dig, intressant läsning! Måste söka varifrån du kom och hittade din hemort! :) Vi brukar besöka Strängnäs där min ena syster bor!
    Ha en bra dag! Hälsn. Vivan, Närpes Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar att hitta nya bloggar att besöka. Roligt att få en läsare från Finland tack detsamma kram från Nina

      Radera
  3. Kul att du hittade till min blogg! 7 barn ser ja i presentationen och anar att du är en superkvinna som ändå hittar tid att läsa.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo läsning är ju ett intresse som man gärna försöker hitta tid åt. Tack för besöket kram Nina

      Radera
  4. Det høres ut som en fin bok, dessverre eksisterer den ikke på tysk. Jeg leste med mange glede og energi min første bok på norsk, en lett sommer roman av Carole Matthews... nå håper jeg på norsk og nordisk litteratur. Jeg er glad for at du har skrivet til meg. Hilsen til deg fra Dresden. Ha riktig fin helg Nina. Hälsn Viola

    SvaraRadera
  5. Det var kjekt å besøke bloggen din. Boken her ser fin ut. Hadde jeg bare vært flinkere å finne tid til å lese. Jeg burde kanskje sjekke ut hva som finnes i lydbøker. Takk for bokomtaler. :-=

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jätte skön avkoppling att läsa. Men ljudböcker är inte dumt det heller. Var så god 😃

      Radera
  6. Hei Nina! Takk for din kommentar hos meg, og velkommen tilbake! Og takk for din bokomtale - dette høres ut som en fin bok! Kankskje ser jeg etter den neste gang jeg er i Sverige en tur. God helg til deg også! Klem Cathrine :-)

    SvaraRadera
  7. Hej Nina!
    Roligt att du hittade min blogg och tack för kommentaren. Boken "Helt nära dig" låter som en fin bok, en som man blir varm i hjärtat av. Tycker också om att läsa.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo boken är jätte mysig. Ja det är underbart att läsa. Kram Nina

      Radera
  8. Svar
    1. Ja jag tycker också det är mysigt 😃

      Radera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...