torsdag 22 augusti 2019

Boken om ont

"Boken om ont" av Björn Rydman, Sofia Göthe och Tobias Marmheden är utgiven av Parus förlag. Den handlar om hur du lindrar din smärta och stress. Boken innehåller både fakta och personliga erfarenheter. Eftersom både jag och min man lider av både smärta och stress, så gav den mig väldigt många bra tips. Detta är en bok som alla som har smärta eller har en anhörig med smärta, bör läsa. Detta är en jätte bra själv hjälps bok, med tips på hur du kan göra för att lindra din smärta och stress. Också vad smärtan beror på. Boken beskriver hur vardagen påverkas för den som har smärta och även hur familjen påverkas. Man själv påverkas väldigt mycket på grund av smärtan. När man har ont kan man få problem med sömnen. När man blir trött blir man deprimerad och mår psykiskt dåligt. Det står beskrivet om de vanligaste smärt områdena. Längst bak finns det beskrivet övningar man kan göra. Denna boken är lättläst och väldigt bra skriven. En bok som den som lider av smärta kan använda sig av i sin vardag. Boken får ❤️❤️❤️❤️❤️/5 av mig.
Jag kände igen mig mycket i denna boken, så jag kan varmt rekommendera att ni läser den.
 Ha en fortsatt trevlig dag
 kram Nina

3 kommentarer:

  1. I cߋuldn't resist commenting. Very weell written!

    SvaraRadera
  2. Har sett boken och hört bra om den men enklaste vägen att bli av med smärta och stress är ärlighet och att prata om saker som är problem, och göra rätt för sig. Fin hemsida du har ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant. Tack då mycket. Vad glad jag blir att du tycker om den. Nina

      Radera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...