torsdag 15 augusti 2019

Skammen är inte din

Skammen är inte din är skriven av Anicia Sundström Eriksson och utgiven av Ebes förlag. Detta är en väldigt utlämnande bok i diktform om psykisk ohälsa. Från djupaste mörker, när man mår som sämst och till det bättre. Författaren vill visa att de som blivit utsatt för våld mot kvinnor, på olika sätt, att de är inte ensamma. Många gånger tycker både kvinnan och omgivningen att det är hennes fel. Författaren har satt ord på sin egen smärta på ett helt fantastiskt sätt. Våld mot kvinnor kan vara så olika. Både psykisk och fysiskt och sexuellt våld. Vad man än har, eller är utsatt för, kan man finna tröst av att läsa den här boken. Det gör ont att veta att detta våld mot kvinnor förekommer varje dag och överallt. Man blir berörd  och jag kan verkligen rekommendera boken. Den borde finnas på t ex alla kvinnohem runt om i Sverige. Det finns många historier och det är väldigt viktigt att de kommer fram. Jag tycker det är fantastiskt att författaren vill dela med sig och verkligen visa att det finns en väg tillbaka. Jag är tacksam att det är mitt jobb att sprida vidare den här viktiga boken.
Tack för att jag fick möjlighet att läsa din fina bok Anicia. 
Många kramar till dig och alla andra kvinnor som blivit utsatta av våld och övergrepp.
Nina

2 kommentarer:

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...