tisdag 18 juni 2019

Sara och Salina

Mari Kleman har skrivit "Sara och Salina" och idus förlag har gett ut boken. Den här boken tyckte jag om. En jätte fin häst bok, med ett fint omslag. Jag bodde vid häst hyllan på biblioteket när jag var tonåring. Jag hade gillat att läsa om Sara och Salina då. Boken har en stor och bra lättläst text. Den innehåller jätte mycket kärlek och förståelse för en svår häst. Och man arbetar fram ett fint sammarbete med hästen. Den får högsta betyg av mig.
Boken handlar om Sara som får erbjudande om att rida en stor häst. Övergången från ponny till stor häst är ju en stor skillnad. Sara får börja jobba med Salina på olika sätt. Dels är hon svår riden och hon kan inte lastas i hästtransport. Hon går hjälp av sin vän Jonatan. Sen får hon i födelsedags present, en privat lektion av en expert, som ska hjälpa henne med hästens rädsla för hästtransporten. Sara och Salina jobbar och tränar och snart börjar övningarna ge resultat. Då händer det en olycka och det är en tävling inom kort. Ska Sara och Salina kunna ställa upp?
Hoppas ni vill läsa boken.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramen från Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...