torsdag 14 februari 2019

Flugfiskarens dotter

Jag har läst Flugfiskarens dotter, av Ther'ese Ingmarson. Det är den första boken i hennes serie om Sophie. Den handlar om Sophie som vill förverkliga sin pappas dröm om att bygga en timmer stuga djupt inne i  Älvdalens skogar. Hon träffar sin barndoms vän Christer som hon är kär i samtidigt som hennes ex Stefan vill att de ska börja om. Sophie köper en häst som inte riktigt passar in i ridskolan, men Sophie tycker om honom. Sophie trivs med tillvaron, men när hon ska ta sej hem från en pubafton är det någon som har skurit sönder hennes däck på bilen. Nästa morgon upptäcker hon att någon har gjort illa hennes häst, så illa att de måste avliva den på plats. Det var lite sorgligt. Men jag kommer inte avslöja något mer om slutet.
Jag tycker det är en helt underbar bok. Den är riktigt riktigt bra och spännande. Jag kan verkligen rekommendera att ni läser den. När man väl börjat läsa den kan man knappt lägga den ifrån sig. Det är underbart att läsa om hundar, hästar och fiske. Allt sådant som man själv gillar. Hon beskriver också miljön runt omkring där handlingen utspelar sig så fint.
There'se är en ny författare för mig, men jag kommer fortsätta att läsa hennes böcker. Jag hoppas hon kommer med en ny bok snart. Boken är utgiven av Hoi förlag.
Ja då är det bara att läsa nästa bok om Sophie som heter "Över frusen älv". Jag kommer att skriva om den också så fort jag har läst ut den.


Hoppas ni också kommer att tycka om boken lika mycket som jag. Ha en fin dag kram Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...