lördag 23 februari 2019

Tuff vecka

Jag var i skolan nu i onsdags och det var så roligt. Har inte kunnat vara där på någon dagar pga sjukdom. På kvällen skulle vi till veterinären och vaccinera vår lilla valp. När vi satt i väntrummet så fick jag ett sms av min ena lärare, som vi har i köket. Han är tvungen att sluta, pga att de inte vår kommun inte kan betala ut hans lön, de tre månader som återstår av utbildningen. Jag fattar inte hur de kan ta ett sådant beslut. Tänk på oss tjejer som såg fram emot dessa lektioner. Alla i klassen är både arga ledsna och besvikna. Nog skulle det gå att skrapa fram tre månads löner. Allt som vår lärare hade planerat, missar vi ju nu och man känner det har varit bortkastat tid, när man inte får gå färdigt. Vad händer nu? På måndag får vi väl mer besked. Tycker att den som tagit detta beslut skulle komma och samlat alla till möte. Men det finns väl inget att göra ändå. Just nu vet man ju varken ut eller in.
Ja vi fick detta tråkiga besked hos veterinären. Vi kom in och lilla Li Lou fick sin spruta och sen sitt chip nr. Veterinären skulle börja besiktiga valpen och stog och lyssnade på hennes hjärta. Då rasar valpen ihop. Hon fick en allergi chock av sprutan. Vilken chock. Jag trodde jag skulle förlora min lilla älskling. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna, när jag såg henne så dålig. Det var så hemskt. Veterinären gav henne snabbt en kortisonspruta och sedan fick hon även dropp. Efter en stund piggnade hon till igen, som tur var. De berättar att det inte är så vanligt att valpar reagerar på sprutan men i enstaka fall kan det hända.
Nu mår hon i alla fall toppen igen.
På torsdagen provade jag ett nytt recept jag hittade hos https://zeinaskitchen.se tacorulle. Det var första gången jag provade detta receptet och vi åt sallad till. Det blev jättegott. Gå gärna in på Zeinas sida och kolla. Det finns jätte mycket gott att laga där. Hon har blandat rätter från hela världen. Det finns även vegetariska alternativ.
Jag hoppas verkligen vi får något bra besked på måndag. Ha en fin helg! Kramizar Nina 



6 kommentarer:

  1. Vilket tråkigt besked att få och sedan det som hände hos veterinären samtidigt. Skönt att det ordnade till sig med lilla Li Lou och att det löser sig med skolan.
    Ha en bra söndag.
    Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja jag får se hur det går med skolan och allt blir väl något annat så småningom om kram

      Radera
  2. Så tråkigt med läraren. Det verkar ju inte klokt :-(

    Samma sak hände vår grannes hund och i fortsättningen fick hon alltid en kortisonspruta i förebyggande syfte. Tyvärr är det vanligt att det händer igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok tack då ska jag be dem ge henne de nästa gång.

      Radera
  3. Men så konstigt att dom inte kan skrapa ihop dom pengarna??? Hoppas det ordnar sig.

    Vilken hemskeupplevelse hos veterinären också! Skönt att det gick bra. Fint råd du fick av Znogge också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick besked nu idag att vi går en annan lärare i stället. Ja det va ett bra tips. Ha det fint kram

      Radera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...