måndag 1 april 2019

Ny utbildning

Idag har jag varit och ansökt om en ny utbildning. Det är en lärlingsutbildning som kock. Den är på tre terminer. Jag håller tummarna att jag kommer in på den. Det är så roligt att laga mat. En kvinna som går den utbildningen jag går på nu, ska också söka den. Hoppas vi båda kommer in, så det finns fler man känner. Sedan hälsade vi på mina klasskamrater och pratade en stund innan de skulle avsluta. Jag ville tala om för läraren också varför jag inte kom. Tony fick kaffe också.

Sedan tog vi med lite fika till lekplatsen. Samantha gillade den stora kompis gungan. Vi var där en stund sedan var det dags för Samanthas 4 års kontroll på BVC. Allt gick bra för utom synkontrollen. Jag vet inte om Samantha förstod riktigt vad hon skulle göra, eller hon inte såg. Men hur som helst, så ska hon prova igen, så får vi se hur det går nästa gång. Då är det bara synen de kollar. Hon var jätte duktig annars och fick en fin panda gosedjur. När vi kom hem så fixade vi lite och jag gjorde fiskbiffar och kall sås. Till det hade vi ris. Vi satt ute på balkongen och åt, så mysigt. Williams kompis var här också och lekte en stund.
Det var en fin 1 april. 
Ha en fin kväll kram Nina

8 kommentarer:

  1. That big buddy swing looks fun.

    All the best Jan

    SvaraRadera
  2. Dearest Nina,
    By now you have probably heard back from them. Hope it worked out the way you intended and hoped for.
    Thanks for your visit to my blog where I'm chronicling my husband's trips and from both of us together.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much. I Come back to you soon. Hugs Nina

      Radera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...