tisdag 3 december 2019

Draksvärdet

"Draksvärdet" av Malin Wennerhult utgiven av Semnosförlag. Detta är den första boken i en fantasy serie-"Uppdrag i Athirion". För barn 6-9 år.
En riktigt spännande bok om en kille, Ossian, som hamnar hos sin mormor i en parallell värld, genom en speciell port. Han kommer dit med sin lillebror Ville. Där finns älvor och drakar och den onde Schedwian. De ska hämta en nyckel hos älvorna, men på natten kommer en ond vind, gjord genom trolldom, som gör Ossians lillebror sjuk. Ville får hög feber. Nu måste Ossian skynda sig för att lösa sitt uppdrag. Erbil som går i Schedwians ärende, vill att Ossian ska döda en drake. Han menar att den utan anledning har dödat hans familj. Drakens barn Sorgeld berättar en annan historia för Ossian. Och hur det går får ni läsa själv. Dödar Ossian draken eller inte? Jag tyckte om omslaget på boken. Det gör att boken ser väldigt spännande ut.
Det är en jätte fin bok och pojken Ossian är en go kille som tänker mer på andra än sig själv. Mormor säger åt Ossian att han är mer än han tror och det tyckte jag också. Mina flickor tyckte jättemycket om boken, men vill gärna se på lite bilder, medan man läser. Vi ser fram emot att läsa nästa bok i serien. Boken får 🌞🌞🌞🌞🌞/5.
Ha en fortsatt trevlig dag
Kramizar Nina

5 kommentarer:

  1. Dearest Nina,
    Of course for children's imagination, more prints inside any book work BEST!
    Sending you hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes a Book with Good illustrations är the, best but this book was very nice of course. Thank you Mariette for the nice comment. Hugs to you too, Nina

      Radera
  2. Ser ut - en deilig bok :-)))
    Lusekatter før ser ut så veldig godt... har du oppskriften???
    Kos deg.
    God adventstid. Hilsener fra Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara ett vanligt recept på lussekatter men tycker det är viktigt att ha kesella i dem och sen tycker jag det blir fint att ha pärlsocker på också. Tack detsamma fina du kram Nina

      Radera

Tills jag hittar dig

"Tills jag hittar dig" av Harlan Coben , utgiven av Bookmark förlag . För fem år sedan hittade David sin då tre år gamla son, Matt...