söndag 1 december 2019

1 advent

Idag har jag bakat lussekatter till 1 advent fikat. Hela sex plåtar blev det. Jag brukar alltid ha pärlsocker på mina för jag tycker de blir extra fina då. På morgonen såg vi första avsnittet av julkalendern och den verkar riktigt fin med jätte fina skådespelare. Någon mer som såg den? Vad tyckte ni?
Medan jag bakade lyssnade jag på en riktigt bra ljudbok på Storytel; Vinter vid Sommen av Camilla Dahlson utgiven av Lind&Co. Lisen ärver ett Spa hotell som hon ska lära sej driva. Hon förstår inte varför Märta har testamenterat verksamheten till henne. Hennes mamma Berit vet inte heller. Hon har aldrig hört talas om Märta. Lisen har jobbat i kassan i en butik förut och kan ingenting om att driva ett spa. När hon och hennes två barn tar över stället är det riktigt dåligt skött. Med stor uppfinningsrikedom och hjälp av den mystiska stjärnkocken Einar och den truliga Majken, får hon sakta men säkert stället på fötter. Trots att släktingarna till damen som ägde stället vill få bort henne där ifrån, trivs hon med tillvaron. Hon kommer hela tiden på nya saker som hon kan erbjuda sina gäster. En dag får hon ett brev från de tre systrarna som säger att bara en släktingar till den som öppnade spat, har rätt att ärva det. Lisen har hittat gamla brev som tillhört ägaren till spaet och damen som testamenterat rörelsen till henne. Det visar sig att hon adopterat bort två små barn. Lisen blir mer och mer förtjust i rörmokaren Hugo som kommer till undsättning. Men hon tror att han är gift. Men varför verkar han flirta med henne och varför vill han hjälpa henne hela tiden? Ja hur det hela går får ni själv ta reda på. Jag tyckte mycket om den här historian och skulle gärna velat besöka spaet. Jag tyckte miljöbeskrivningarna var underbara och jag gillade verkligen den här mysiga feelgood pärlan. Denna ljudbok får ❤❤❤❤❤/5.
bild lånad från nätet
Detta är den tid på året jag älskar mest. Det som brukar dra ner det hela är efter branden. Jag saknar min son Jonathan, så mycket och saknar honom lite extra just nu. Han fattas oss varje dag och speciellt nu till jul märks det att en familjemedlem saknas. 
Hoppas er första advent har varit bra och ni haft det så där mysigt som man bara ska ha det första advent.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kramizar Nina

2 kommentarer:

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...