fredag 20 oktober 2023

Fem en fredag v. 42: Egenskaper

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om egenskaper, fler förslag hos ElisaMatilda.

1. Vad är du för kort för att göra?

Svar; Jag når inte högst upp i köksskåpen.

2. Vad är du för envis för att göra?

Svar; Jag ber sällan om hjälp.

3. Vad är du för rädd för att göra?

Svar; Jag gillar inte att vistas på platser med mycket folk. 

4. Vad är du för lat för att göra?

Svar; Springer gör jag sällan. Men mest för att jag inte kan. Skulle nog inte springa ens om jag kunde.

5. Vad är du för ung för att göra?

Svar; Att dö.


Ha en fortsatt trevlig dag,

Och en trevlig helg!

Kram Nina ❤

4 kommentarer:

  1. dumt att inte be om hjälp, man får låta andra göra saker på sitt sätt

    SvaraRadera
  2. folk blir ofta glad när de kan hjälpa till.

    SvaraRadera
  3. Ibland behöver man be om hjälp, även när man inte vill.

    SvaraRadera
  4. Visst är det bra att få hjälp om man behöver! Inser att jag borde ha svarat som du på femman.

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...