fredag 11 augusti 2023

Fem en fredag v. 32: Aktiviteter

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om aktiviteter, fler förslag hos ElisaMatilda.

Min katt "Izar"

1. Vad gör du när du känner dig aktiv?

Svar; När jag har mindre ont och kan vara aktiv, så städar jag. Kanske går jag en liten promenad. Det är det som min energi räcker till, just nu. 

2. Vad gör du när du lär dig något?

Svar; Ibland lär jag mig från böcker, eller internet. 

3. Vad gör du när du har tråkigt?

Svar; Jag tycker det är tråkigt när jag är ensam. Jag älskar när hela familjen är hemma och vi är 9-10 personer runt bordet. Jag älskar högtiderna när vi samlas hela familjen. 

4. Vad gör du när du gör något för dig själv?

Svar; Jag läser ju helst eller tar ett varmt bad

5. Vad för aktivitet vill du prova på?

Svar; Precis som ElisaMatilda vill jag lära mig spela ett instrument. Vi fick ett piano som jag vill lära mig att spela på. Ett annat instrument jag vill spela är fiol. 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

9 kommentarer:

  1. väldigt trevligt att samla familjen. läsning hjälper mot mycket

    SvaraRadera
  2. Tycker också om att läsa, och att vara med familjen.

    SvaraRadera
  3. För länge sen spelade jag piano. Kan önska att jag hade fortsatt med lektionerna och övat, det vore verkligen roligt att kunna, så jag förstår att du har ett sug!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blir så imponerad av de som kan spela.

      Radera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...