fredag 14 juli 2023

Fem en fredag v. 28: Ledigt

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om sommarledighet fler förslag hos ElisaMatilda

1. Vad gör du när du är som mest lat om sommaren?

Svar; Då är jag ute, kopplar av, och badar i poolen om det är varmt. Kollar film och läser. 

2. Hur spenderar du en aktiv sommardag?

Svar; Vi var hela familjen vid Djuprämmen och badade. Hade med lite fika och så. Det var mysigt och barnen badade från det vi kom fram tills vi åkte hem. Var där några timmar. En riktigt mysig utflykt. 

3. Vad väntar du med tills september kommer?

Svar; Ser fram emot att gå i skogen och plocka svamp.

4. Vad har du ännu inte gjort som du brukar på sommaren?

Svar; Jag har gjort allt jag brukar. 

5. Hur är dina sommarkänslor just nu?

Svar; Jag tycker tiden går alldeles för snabbt. Jag vill hålla kvar sommaren så länge jag kan. Jag vill inte tillbaka till rutiner och skolan, och allt som kommer med den. Känner ångest inför att barnen ska börja skolan. Tycker det är så skönt att ha lugn och ro. 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

2 kommentarer:

  1. ibland vill en verkligen hålla fast tiden. härligt att inte behöva passa tider. fika på stranden brukar bli uppskattat

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...