fredag 18 augusti 2023

Fem en fredag v. 33: Fantasi

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om fantasier, fler förslag hos ElisaMatilda.


1. Finns det någon fiktiv värld du gärna hade besökt?

Svar; Jag skulle vilja besöka Hogwarts t ex. Sen skulle jag gärna vilja kunna resa i tiden som i Outlander serien, eller kunna resa mellan olika världar som i Fabelonia, en bok jag läst nyligen. Kanske en värld där det finns enhörningar och alver eller vampyrer och varulvar. Det finns många platser jag skulle kunna tänka mig.

2. Är du bra på att komma på idéer?

Svar; Njae, det kan jag inte påstå. Ibland kanske. Det beror på vad det gäller.

3. Är du en drömmare eller realist?

Svar; Både och. Jag gillar att drömma men jag vet att de är svårt att nå. Någon dröm kan ju också bli uppfylld, som att jag besökte Karl Fredrik på Eklaholm nu i sommar. Jag har ju varit hos Mandelmanns förut. 

4. Vad fantiserar du om?

Svar; Att få ge ut en bok. Att bli ekonomiskt oberoende och självförsörjande. Det finns mycket att fantisera om.

5. Om du fick önska, vad skulle finnas i världen som saknas idag?

Svar; Fred och trygghet och mat åt alla.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Ninni

4 kommentarer:

  1. Karl Fredrik på Eklaholm är ju rolig. ser honom på TV men har inte besökt hans trädgård. att ge ut en bok hade vrit roligt. men den måste ju skrivas först.

    SvaraRadera
  2. att ge ut en bok har man ju drömt om ibland, mycket jobb bakom.

    SvaraRadera
  3. Hogwarts skulle vara en läcker värld att besöka, men självklart måste man ju själv vara en häxa för att kunna njuta av det :-) Att skriva en bok är nog mångas dröm, men det är nog inte helt lätt tyvärr. All lycka till dig! =)

    SvaraRadera
  4. Jag har ju gett ut några böcker, drömmer om att skriva fler, men det verkar inte hända ...

    SvaraRadera

Kvinna saknad

"Kvinna saknad" av Mary Kubica utgiven av Lavender lit förlag . Vi får följa karaktärerna i boken både i nutid, och de händelser ...