fredag 2 februari 2024

Fem en fredag v. 5: Bekvämt

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om bekvämlighet, fler förslag hos ElisaMatilda.

1. När klev du senast ur din bekvämlighetszon?

Svar; Inget jag minns. 

2. När är du som mest bekväm?

Svar; Jag är mest bekväm när jag är hemma med familjen. 

3. Vilken typ av kläder går du i hemma?

Svar; Mjukis kläder. 

4. Vilken bekvämlighet i vardagen uppskattar du mest?

Svar; Diskmaskinen och tvättmaskinen. Vi har fått på vårt vatten igen och det kan jag känna väldigt stor tacksamhet för nu när man varit utan en vecka. Bara att spola på toaletten är en lyx. 

5. Vid vilka tillfällen är du inte bekväm?

Svar; Bland nya människor jag inte känner. När jag ska prata inför andra är också något jag avskydde som barn. Jag såg aldrig fram emot att redovisa inför klassen. Klasskamraterna kunde sitta och skratta åt mig i bänkarna. Det sätter spår fortfarande. 


Ha en fortsatt trevlig dag! 

Kram Nina 

7 kommentarer:

  1. Disk- och tvättmaskin tar vi väl som självklarhet, vi har levt utan med småbarn, tvättstuga två trappor utan hiss... så jag minns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har också levt utan förut. Tog mycket tid att diska då. Speciellt med barn och vid högtider.

      Radera
  2. Förstår att det satte sina spår att klasskamraterna skrattade åt dig i skolan. Så elakt av dom!

    http://hannaskrypin.se

    SvaraRadera
  3. tvättmaskin vill en inte vara utan. men vi diskar för hand. barn kan vara elaka mot varandra. kan tycka att "fröken" skulle ha agerat

    SvaraRadera
  4. diskmaskin har vi inte, men tvättmaskin skulle jag inte vilja vara utan. vi har inte heller micro. inte kul att bli utskrattad i unga år. kan tycka att "fröken" borde ingripit

    SvaraRadera
  5. Så jag känner igen mig i svaret du ger på sista frågan. Och det här med vardagens bekvämligheter, man tar dom ofta förgivet. Som t ex att ha vatten, det är inte skoj när man inte har det.
    Ha en fin lördag

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...