fredag 15 mars 2024

Fem en fredag v. 11: Visuellt

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om veckan som varit, fler förslag hos ElisaMatilda.

Ja, den här veckan har inte varit rolig precis. Vi har legat sjuka hela familjen, både barnen och vi vuxna. Själv blev jag sjuk redan förra veckan så smått, men blev sämre denna veckan. 

Vi har både haft förkylning, med feber och hosta, samt dåliga magar. Jobbigt med hostan som inte vill släppa. Ingen hostmedicin hjälper eller lindrar.

Det är svårt att sova när man hostar på nätterna och är supertrött just nu. Så fort man slumrar en liten stund, vaknar man ganska fort igen. Förra våren när jag var så här sjuk, hostade jag i sex veckor i sträck. Det hoppas jag att jag slipper denna gången. För det var väldigt jobbigt. Just nu längtar jag efter värme och sol, för jag har blivit så frusen av mig. 

Det positiva i veckan är att jag fick lite mysig bokpost i alla fall. Senare idag ska jag laga fläskfilé med dragonsås och råstekt potatis till middag. Samt ska jag försöka städa lite inför helgen. 

Några av de trevliga böcker som 
kom i veckan❤️

1.Hur ser en vecka ut visuellt när du tänker på den?

Svar; grå, men blir ljusare ju närmare helgen. Älskar när man bara kan koppla av ingen skola och inga möten eller tider att passa. 

2. I vilken ordning sätter du på dig kläder?

Svar; Uppifrån och ner. 

3. Vad packar du för mycket av vid en kortare resa?

Svar; Jag brukar packa lagom. Är inte ute och reser så ofta heller. 

4. Hur ser din tvättstugerutin ut?

Svar; Tvättar någon maskin varje dag. 

5. Hur ser dina bokhyllor ut?

Svar; Vissa är i ordning med böcker och någon är i oordning just nu. Jag tänker fixa i ordning dem så jag får plats med mina recenserade böcker lite bättre. Jag vill att de böcker jag läst av samma författare ska stå tillsammans t ex.


Ha en fortsatt trevlig dag! 

Kram Nina 

4 kommentarer:

  1. samma författare på samma plats vill jag också ha, funkar bra med döda klassiker 🙂 Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Ingen ordning alls i mina bokhyllor, de4t har jag gett upp för länge sedan

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre, det är verkligen inte kul när man är sjuk. Och hosta tycker jag sällan något hjälper mot, bara dricka vatten och lida dagarna det håller i.
    Jag har nog sällan böcker av samma författare så att jag kan ställa böcker på det sättet.

    Ha en fin lördag

    it_is/Anette - https://nouw.com/itismadeby

    SvaraRadera
  4. en författares titlar vill jag ha på samma ställe. behöver inte vara strikt bokstavsordning. hosta är så fruktansvärt jobbigt. men bra hostmedicin finns inte. så länge en har barn som bor hemma blir det ju gärna tvätt. krya på dig!

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...