fredag 25 augusti 2023

Fem en fredag v. 34: Repetition

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om repetition, fler förslag hos ElisaMatilda.

1. Vad är något du upprepar varje dag?

Svar; Jag läser något nästan varje dag.

2. Vilken bok, film eller serie har du tittat på eller läst flera gånger?

Svar; Twilight filmerna har jag sett flera gånger. En film jag har sett flera gånger är "Julie och Julia". Filmen om Julia Child. En serie jag har sett flera gånger är V. Den om alien ödlorna som invaderade jorden. Jag har sett både den gamla och nya versionen.

3. Vad lär du dig aldrig?

Svar; Köra bil, kommer jag aldrig lära mig.

4. När lärde du dig senast något utantill?

Svar; Min adress tyckte jag var bra att kunna utantill. Kommer inte på något annat just nu, även om det finns fler saker.

5. Vilket var det vanligaste samtalsämnet under den här veckan?

Svar; Barnen har börjat skolan igen, så mycket prat handlar om skolan, vad de ska ha med sig till skolan o s v.


Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Ninni

4 kommentarer:

  1. skolstarten brukar medföra en del samtalsämnen. tror att jag sett Julie och Julia. har du försökt köra bil?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag provade köra bil när jag var yngre, men jag var aldeles för osäker och rädd av mig. Har också problem med mitt ben, så det gjorde att jag inte riktigt litade på mig själv.

      Radera
  2. Skoj läsa dina svar på veckans frågor. Märker att när man inte själv har barn i skolåldern så är det inte lika påtagligt just allt det där som annars pratades om mycket just vid skolstarten.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  3. Antar att du bor i nån storstad eftersom du inte kan köra bil. För oss på landet utan andra kommunikationer är det ett måste! Fast å andra sidan har jag kört bil i 60 år alltså redan innan jag flyttade från Stockholm och älskar det...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera

Kvinna saknad

"Kvinna saknad" av Mary Kubica utgiven av Lavender lit förlag . Vi får följa karaktärerna i boken både i nutid, och de händelser ...