fredag 15 december 2023

Fem en fredag v. 50: Sen

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om att vara sen, fler förslag hos ElisaMatilda.


I söndags firade vi vår dotter Christel som har hunnit bli 22 år gammal. Vi firade med hemmagjord mixrulle och dajmtårta som hon önskade sig. 


Jag har också hunnit att göra ischoklad och bakat ett gäng kanelbullar. 


Jag fixade en liten julgrupp och har även gjort brunkål då det är svårt att hitta i Värmland. Så jag bestämde att jag gör egen detta året, för att slippa leta som en tok. 


1. Har du någonsin missat något inbokat?

Svar; Ja, dessvärre. Vi är så många i vår familj så det är lätt att bli dubbebokad. 

2. Vad är vanligtvis anledningen till att du är sen?

Svar; Det kan köra ihop sig innan vi ska åka iväg. Men vi är oftast i tid. 

3. Vad har du nyligen blivit klar med innan utsatt tid?

Svar; Inget jag kan komma på... 

4. Vad har du för strategi för att inte vara stressad?

Svar; Jag har tyvärr inte hittat någon. Känner mig jämt stressad och uppe i varv. När jag läser kan jag glömma stressen för stunden. 

5. Vad väntar du på?

Svar; Barnens jullov. 


Ha en fortsatt trevlig helg! 

Kram Nina 

1 kommentar:

  1. du har gjort kanelbullar, brunkål och ischoklad redan så du är väl ute i god tid? vi köper faktiskt brunkålen som maken ovillkorligen vill ha. att inte tänka på allt en ska göra på en gång utan ta en sak i taget brukar hjälpa mig (lite) när jag blir stressad. trevlig tredje advent!

    SvaraRadera

Av stjärnstoft är vi komna

"Av stjärnstoft är vi komna" av Malin V. Olsson utgiven av Vistoförlag . I denna berättelse gör vi en tidsresa framåt i tiden. Nä...