fredag 4 augusti 2023

Fem en fredag v. 31: Mjukstart

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om mjukstart fler förslag hos ElisaMatilda

1. Kan du nå ner till tårna om du böjer dig framåt?

Svar; Nja, det är lite svårt.

2. Vad är något du gör långsamt?

Svar; Städa måste jag göra i lugn takt på grund av min värk. 

3. Vad kommer du snart börja med igen?

Svar; Rutiner, skolan börjar snart. Sen vill jag också börja rensa här hemma lite. Jag vill fortsätta handarbete. Jag håller på att virka en kofta i mormorsrutor i ett väldigt fint melerad garn.

4. Hur behåller du sommarkänslan?

Svar; Kollar bilder vi tagit under sommaren. Jag och min familj hade några underbara dagar i Skåne och fick möjlighet att b la åka till Eklaholm och dit där Karl Fredrik åkte för att plocka Dahlior i ett av programmen.

 Vi köpte Karl Fredriks fina bok. Det var kul att se allt fint, och vi hade tur att träffa både Petter och Karl Fredrik.

Sen hade vi några timmar för oss själva en av dagarna och åt väldigt god mat i Limhamn och kollade runt i Malmö.

Köpte "Lev som en bonde" på Akademibokhandeln.

Njuter just nu av att min son Rickard är här och hälsar på.

5. Har du något planerat för hösten?

Svar; Nej, inget speciellt.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

2 kommentarer:

Av stjärnstoft är vi komna

"Av stjärnstoft är vi komna" av Malin V. Olsson utgiven av Vistoförlag . I denna berättelse gör vi en tidsresa framåt i tiden. Nä...