måndag 9 september 2019

Första dagen på praktiken

Jag har varit så nervös i helgen inför denna dagen. Samtidigt har jag sett fram emot den. Började kl nio på morgonen. Försökte hinna med lite hemma sysslor innan jag skulle åka. Satte på tvättmaskin, diskmaskinen och hann bädda sängen och plocka lite. Träffade min fina vän Tiblets som kommer från Eritrea. Hon arbetar heltid på kafé Eken. Vi gick i samma skola förra året, då jag gick kursen inom storkök.
Min vän Tiblets
Idag kom det varor från Ica som jag hjälpte till att lägga in och har även plockat disk. Försöker lära mig vart allt finns och hur diskmaskinen fungerar. Vi torkar mycket på bord och arbetsytor och liknande. Jag fick en kafé Eken t-Shirt och sen nya skor av min lärare. Vi fikade på förmiddagen med smörgås och jag valde choklad till.
Köket
Annars var det inte jätte mycket att göra just idag. Det stora samtalsämnet för dagen handlade om fönsterputsning eftersom det kom tre killar för att putsa fönster på kommun huset. Vi pratade även om svamp plockning  och Oxhälja marknaden som va nu i helgen. Slutade praktiken kl två då lunchen tog slut kl ett. Jag hoppas att jag får baka någon dag för det tycker jag är roligt. Men helst vill jag laga mat så klart. Min man hade varit gullig och fixat köket hemma jag när kom hem.
Får se vad som händer i morgon
Ha en fortsatt trevlig dag 🌸
Kram Nina

6 kommentarer:

  1. Buon lavoro per domani.
    Buona serata

    SvaraRadera
  2. Dearest Anne,
    Would not mind to work in such a kitchen; looks very neat and easy to keep clean.
    Good luck for the rest of the week.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes It's a very nice kitchen. Thank you hugs Nina

      Radera
  3. A great review indeed, thanks for sharing!

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...