fredag 7 juli 2023

Fem en fredag v. 27: Sommarfrågor II

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om sommaren fler förslag hos ElisaMatilda


1. Vad är det längsta du reser i sommar?

Svar; Eventuellt ska vi ner till Skåne och hälsa på min mans familj. Min dröm skulle vara att åka förbi Karl-Fredrik och Mandelmanns gård, sedan vill jag också hälsa på min mamma och min barndonskamrat som bor i Halland.

2. Hur spenderar du en regnig sommardag?

Svar; Jag läser, städar, lagar mat eller bakar. 

3. Blir det någon spontan utflykt i sommar?

Svar; Ja, eventuellt. Vi har haft bekymmer med bilen. Efter besiktningen skulle den lagas och det har tagit tid. Hoppas den nu går igenom ombesiktningen nästa vecka. Innan dess kan vi inte åka någon stans.

4. Hur svalkar du dig på bästa sätt?

Svar; I vår pool vi har. Den är inte så stor men den funkar att svalka sig i. Eller en kall dusch.

5. Har du något smultronställe där du är nu?

Svar; Vi bor så fint där jag bor. 


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 


3 kommentarer:

  1. Härligt att hemma känns som ett smultronställe!

    SvaraRadera
  2. Du har också ditt smultronställe nära dig! En ynnest att ha det så!. Hoppas det går bra med bilen!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att bilen går igenom besiktningen.

    SvaraRadera

Utan oss

"Utan oss" av Susanne Sundling utgiven av Lava förlag . Johan och Annikas barn har nu lämnat boet, och Annika försöker nu vänja ...