torsdag 28 mars 2019

Barnet

Jag recenserar "Barnet" av Kjersti Annesdatter Skomsvold utgiven av Sekwa förlag. Barnet är författarens femte bok. Barnet är en jätte fin och vacker liten roman, som inte är så jättelång. Den är skriven i jag form. Jag tyckte faktiskt mycket om den. Det är en bok jag kan läsa om, bara för att den är så fin. Det är en riktig kärlekshistoria. Den handlar om en mamma som är författare och skriver till sina barn. Jag känner igen mig i denna berättelse. Om hur mycket man tycker om sin babys doft. Sömnbristen som småbarns mamma. Hur rädd man är för att något ska hända barnet. Att man ska råka skada barnet t ex.
Hon beskriver hur det kan vara under en förlossning, om smärtan och rädslan. Sedan glömmer man det onda när bebisen väl är född. Hur det känns efteråt. Alla de små och stora tankar hon har. Hon är rädd för att hon inte ska klara av att ta hand om sina barn. Hon berättar om tiden innan barnen kom till också. Hon har en nära vän som hon är tvungen att bryta kontakten med och skriver en bok åt honom. Just när den är färdig får hon reda på att hennes vän tagit sitt liv. Om sin stora sorg efter honom. Hon berättar också om hur hon och barnets pappa blev tillsammans, vilket tog lång tid. Pappan är tillsammans med en annan kvinna och bor i Paris. Men sedan flyttar de ifrån varandra och då får han bo hos henne.
Jag hoppas ni också tycker om denna fina bok om kärleken till sitt barn.
 Ha en fin vår kväll kram Nina 

2 kommentarer:

  1. I love the love stories, especially when a mother tells them..
    Have a nice weekend!
    Hugs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love it too. Thank you The same to you. Hugs!

      Radera

Fjärilar i magen

"Fjärilar i magen" av Ida Fryklund , utgiven av Saga Egmont förlag . Vi får följa Oskar som har tagit över sina föräldrars restaur...