lördag 22 februari 2020

Veckans mening v 8

I dag blåser det som sjutton. Men morgonen började bra med ett dopp i bubbelpoolen. När vi precis hade hunnit äta frukost, gick strömmen. I dag tänkte jag hänga på skriv Roberts utmaning om veckans mening. Ibland är det svårt att välja ut en bra mening. Denna veckas tyckte jag var fin. Det ska ju vara en mening som man kan lägga några sekunder på. En mening som kan vara allvarlig eller en mening full av humor.
Min mening kommer från "Månbåten" av Ingrid Jönsson utgiven av Kikkuli förlag.
"Alla människor har en tvillingsjäl någonstans i världen. En tvillingsjäl som man har mer gemensamt med än någon annan."
Det är en hoppingivande mening tycker jag. Jag har ju vänner, men jag vet inte om jag mött min tvillingsjäl. Har ni mött eran tvillingsjäl ännu?
Ha en fortsatt trevlig blåsig dag!
Kramizar Nina
Fler meningar här.

8 kommentarer:

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...