måndag 3 januari 2022

Allas längtan

"Allas längtan" är skriven av Karin Jacov och illustrerad av Li Söderberg. Boken är utgiven av Idus förlag och riktar sig till barn 3-6 år. 

Boken beskriver hur det kan kännas att längta efter något. Tiden kan kännas seg som tuggummi. Vad kan man då längta efter? Åke längtar efter sin mamma och skatan längtar efter att flyga. Alla längtar någon gång efter något eller någon. Känslan kan kännas som ett pirrigt sug i magen.

En fin bilderbok med färgglada illustrationer. En bra bok som beskriver känslan att längta på ett fint sätt. Jag tyckte att boken var mysig och trevlig när jag läste den för min dotter. Boken får ❤❤❤❤❤/5.


Från boken; Åke längtar efter sin mamma. Hon är på jobbet. Åke är på förskolan. Där finns kompisar och ett varmt knä att sitta i. Men idag vill Åke bara ha mammas knä. Alla andra knän är fel. Åkes mamma längtar också. Efter sin Åke.
Från baksidan; Längtan kan kännas som ett pirrigt sug i magen. Efter att något skall börja, eller sluta. Att någon skall komma, eller gå. Efter att få något, eller att bli av med något.
I den här boken vänder och vrider författaren Karin Jacob och Illustratören Li Söderberg på begreppet längtan. Vi får veta hur allt från blomknoppars och skators till austronaters och taxichaufförers längtan kan se ut.
Vad längtar du efter?
Själv längtar jag till våren. 🥰
Må så gott!
Kram Nina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...