torsdag 6 oktober 2022

Hett i hyllan- Fyra årstider på Ivy Lane


Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagon tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan? Fler finns här hos Bokföring enligt Monika.

I dag har jag valt "Fyra årstider på Ivy Lane" av Caty Bramley 

Från baksidan;

Tilly Parker behöver en nystart. För att lämna sina sorger bakom sig flyttar hon till en ny stad, där hon inte vill ha några nya vänner, någon partner eller människor som lägger sig i hennes liv- hon vill bara bli lämnad ifred. Föga anar hon att det beslutet kommer att förändra hennes liv. 

Mot sin vilja dras Tilly in i gemenskapen på Ivy Lanes koloniområde och i de muntra odlarnas värld av vänskap och käbbel, planteringar och evenemang. 

Genom årstidernas växlingar väcks så småningom spirande grönska till liv i Tillys frusna tillvaro på mer än ett sätt. Men kommer hon att våga släppa in människor i sitt liv igen? Och finns det kanske utrymme i Tillys hjärta för kärleken att gro...?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Nina

2 kommentarer:

  1. Den lät ju lite charmig. Kände inte till den innan.

    SvaraRadera
  2. Ännu en bok som är okänd för mig.

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...