fredag 14 oktober 2022

Fem en fredag v. 41 2022: Dagens ord

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på b la vår sömn och vad som påverkar den -fler förslag hos ElisaMatilda


1. Sover du sämre vid fullmåne? 

Svar; Det vet jag inte då jag har sovit dåligt på nätterna så länge jag kan minnas. Jag tror inte det spelar så stor roll i mitt fall.

2. När var du senast vaken mitt i natten?

Svar; I natt.

3. Sover du tungt eller lätt, och hur märks det av?

Svar; Jag sover lätt. Det gör att jag vaknar ofta på natten.

4. Vad lyser upp i höstmörkret?

Svar; Alla vackra färger. Doftljus och ljusslingor.

5. Vad gör dig överlycklig?

Svar; Mina barn och paket. Speciellt bokpaket som kommer med posten. 

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

4 kommentarer:

  1. inga doftljus här inte, gillar de milda LED-ljusen

    SvaraRadera
  2. bokpaket och ljusslingor lyser upp liksom höstfärgerna. har tänt min oljelampa. den lyser så fint. och om jag får tag i ved ska jag elda i kalelugnen

    SvaraRadera
  3. Ljus och färger lyser upp. Vilken tur att det finns sånt som kan lysa upp om man tänker till. Böcker skänker också en ljusglimt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Är väldigt förvånad över att det verkar vara så många som sover dåligt. Det var en stor, negativ överraskning faktiskt. Jag menar sover man knackigt när man är pensionär spelar det ju mindre roll. Man kan ju somna om på morgonen. Men när man ska jobba... det måste vara påfrestande.

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...