fredag 28 oktober 2022

Fem en fredag v. 43 2022: På sistone

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om på sistonde-fler förslag hos ElisaMatilda



1. Vad har du lärt dig på sistonde?

Svar; Rickard har lärt mig en ny maträtt med räkor och saffran. Jag lär mig eg nya saker hela tiden.

2. På vilket sätt har du nyligen överraskat dig själv?

Svar; Har inte överraskat mig med något speciellt.

3. Vad framöver fyller dig med förväntan?

Svar; Julen och julförberedelser och allt annat som hör till runt julen ser jag fram emot. Sedan längtar jag till alla mysiga julböcker som jag tänker läsa.

4. Vad går du runt och tänker på?

Svar; Julen. Rickard och hans sambo ska fira jul här detta året. Även Izabella och hennes sambo. Jag tänker på hur mysig julen blir i år. Kommer dock sakna Christel som tänker fira jul med sin sambo och hennes föräldrar. Det är lite sorgligt. 

5. Vad planerade du inte för denna veckan?

Svar; Jag hade tänkt läsa lite mer än hur det blev. Rickard är här och hälsar på så då vill jag passa på att umgås med honom.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar Nina

5 kommentarer:

  1. visst lär en saker oavbrutet. julen kan vara väldigt trevlig. hårda julklappar är alltid kul. läsningen kan vara svår att planera

    SvaraRadera
  2. Visst lär vi oss nytt hela tiden. Saffran har jag haft svårt för, en knepig smak och saffransbröd vill jag inte ha. Men, jag gillar faktiskt fiskgryta eller soppa med saffran. Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Låter gott med saffran och räkor, två av mina favoriter 😉 Trist att inte kunna fira med alla, men tyvärr blir det ju så när det finns två i förhållandet ☺️😉 Ha en fin helg!

    http://karoleen.se/

    SvaraRadera
  4. Visst är det så att man hela tiden lär sig något nytt, och även i min ålder. Det känns lovande! Ser också fram emot julen. Det är den här årstidens ljusglimt! Trevlig helg!

    SvaraRadera

Moorlandstallet- Den nya hästen

"Moorlandstallet- Den nya hästen" av Catherine Hapka utgiven av Bonnier Carlsen förlag . Boken är baserad på  Star-stable spelet ...