torsdag 13 april 2023

Veckans helgfråga v. 15

                

Mia i veckans helgfråga undrar; -Vad tycker du om självhjälpsböcker? fler svar hos Mia.

Svar; Jag gillar faktiskt självhjälp böcker. Jag brukar plocka ut många bra tips från dem. Ibland behöver man lite pep i livet. 

Jag kikar just nu i denna "Gå-boken Promenera för ett hälsosammare liv" Av Bente Klarlund Pedersen, utgiven av Ordalaget förlag.

Baksidestext;

Nycklar till ett hälsosammare liv 

Gå-boken ger dig svar på varför det är nyttigt att gå.

-Du minskar risken för sjukdomar, bland annat cancer, demens och hjärt-och kärlsjukdomar.

-Promenader är bra mot sömnlöshet, depression, stress och ångest-i vissa fall kan du gå dig helt frisk.

-När du går stärks minnet, kreativiteten utvecklas och förmågan att lära sig ökar.

-Går du en timme mer varje dag går du ner i vikt och bekämpar inflammation i kroppen. 



Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

4 kommentarer:

  1. Jag har svårt för att gå pga av min muskelvärk och artros men ska försöka ge mig ut lite.

    SvaraRadera
  2. Kanon om det funkar med inspiration bokvägen.

    SvaraRadera
  3. träningsböcker räknar jag inte som självhjälpsböcker. träningsböcker läser jag gärna men inte flummiga självhjälpsböcker. ska kolla om "mitt" bibliotek har Gå-boken

    SvaraRadera

BOKSLÄPP maj 2024

INTRESSANTA BOKSLÄPP NU I MAJ!  📖 Jag har spanat på böcker som släpps nu i maj månad. 😍 Här är några av dem. *Den sista flytten  @histori...