fredag 5 maj 2023

Fem en fredag v. 18-Nyheter

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om nyheter fler förslag hos ElisaMatilda

1. Vad är den största nyhetsrubriken du sett idag?

Svar; En man som blivit utsatt för bedrägeri. Hur kan man lura äldre människor på sina pengar. De har de inte så fett de flesta. Blir så arg på sånt...

2. När blev du senast upprörd över nyheterna?

Svar; Det händer hemska saker dagligen i vårt land. Det verkar aldrig ta slut.

3. Vilken var den första nyhetshändelsen som påverkade dig?

Svar; När Olof Palme blev skjuten 1986

4. Vad får för mycket uppmärksamhet i media på sistone?

Svar; Jag tycker det är många kändisar som går bort just nu.

5. Hur tar du in nyheter?

Svar; Mest via internet men har radion på hela dagen också i köket. 

☆ Mitt instagram konto: ninnisskogisar blev hackat igår om ni vill följa mig heter jag nu -rammengarden.


Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Nina 

14 kommentarer:

  1. Visst är det många kändisar som dör just nu, det är konstigt att det är så många på en gång =( Ha en fin dag!

    http://karoleen.se

    SvaraRadera
  2. Sedan vår köksradio slutade fungera hör jag mindre på radio, Saknar det, måste leta upp en ny radio som kan sättas in i hålet efter den gamla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är bra att ha på radio i köket. Där är man så mycket.

      Radera
  3. jag gillar att lyssna på radion särskilt om jag måste vistas i köket. men TV och tidningar kompletterar nyhetsintaget. det händer ju hemska saker lite överallt i världen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det brukar vara skönt att lyssna på radio. Bara det är variation. När det blir samma hela tiden brukar det bli lite tjatigt. När vissa saker ältas, som pandemin.

      Radera
  4. Har dålig hörsel så om jag ska lyssna på radion, så måste jag verkligen sätta mig ner och lyssna. Skvalmusiken går ju, men inte om man ska lyssna på vad som sägs. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. ändå håller världen på att långsamt bli bättre

    SvaraRadera
  6. Mordet på Olof Palme lär man nog aldrig glömma, inte minst för att mordet än idag är ouppklarat.
    De flesta nyheter oavsett kanal är negativa nuförtiden. Nästan så man kan stå ut med allt skvaller som media publicerar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är svårt att glömma mordet på Palme. Nyheterna är mer skvaller än nyheter.

      Radera
  7. Intressant att läsa dina svar. Ja Olof Palme är helt klart en såndär nyhet som man aldrig glömmer. Jag brukar fundera på om nyheter som hände förr, när vi inte matades av media på samma enkla sätt som nu, är nyheter vi minns starkare än dom som sker idag. Det är så mycket vi matas med att allt går ihop med varandra. Det här med att många kändisar går bort nu var en tanke jag själv hade för några dagar sedan. Men tänker att det kanske beror på att man själv kommer upp i den åldern, det är dom artisterna o skådespelarna man sett under hela sitt liv som även om blivit gamla. Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  8. Mordet på Olof Palme är vi många som minns! Det ligger och skaver eftersom det är ouppklarat. Annars händer det ju dagligen en massa tråkigheter i vårt land, skjutningar, mord. bedrägerier. Sällan rapporteras det om positiva nyheter.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Tills jag hittar dig

"Tills jag hittar dig" av Harlan Coben , utgiven av Bookmark förlag . För fem år sedan hittade David sin då tre år gamla son, Matt...