fredag 23 juni 2023

Fem en fredag v 25: Mitt i sommaren

I fem en fredag funderar Elisa Matilda på frågor som handlar om midsommarafton fler förslag hos ElisaMatilda

1. Hur spenderar du midsommar i år?

Svar; Hemma med familjen. Godnatt och tar det lungt. 

2. Vad gör du helst på midsommarafton?

Svar; Tar det lungt med familjen. Vi brukar inte åka iväg någonstans. Tycker det är skönast här hemma och vi bor ju så fint, varför åka bort då?

3. Har du någon gång plockat 7 sorters blommor och stoppat under kudden?

Svar; Jo det har jag säkert, fast det var länge sedan. Jag har ju varit gift med min man i 31 år nu. 

4. Vilken är din favoritsommarsång?

Svar; Idas sommarvisa och Sommartider av Per Gessle. 

5. Vad har varit bäst under första halvåret av 2023?

Svar; Att jag fick mitt tunnelväxthus på min födelsedag.


Glad midsommar!

Kram Nina 

3 kommentarer:

  1. Jag valde också Idas sommarvisa.

    SvaraRadera
  2. fantastiskt! du fick ditt tunnelväxthus! ha en fin midsommarhelg med familjen!

    SvaraRadera
  3. vi bor också fint, midsommardans till levande musik med barnbarn nära vårt lilla bageri.

    SvaraRadera

Av stjärnstoft är vi komna

"Av stjärnstoft är vi komna" av Malin V. Olsson utgiven av Vistoförlag . I denna berättelse gör vi en tidsresa framåt i tiden. Nä...